معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه هم اکنون مخابرات در تلفن‌ثابت 423 میلیارد تومان لاوصولی دارد و ناگزیر به اتخاذ روش‌هایی برای وصول مطالبات است، از 3 روش برای تجدید نظر در قطع خطوط بدهکار خبر داد.
داوود زارعیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به گفته وزیر ارتباطات مبنی بر درخواست از مخابرات برای تجدیدنظر در قطع سریع خطوط بدهکار، اظهار کرد: هم اکنون در بخش تلفن‌ثابت مخابرات 423 میلیارد تومان لاوصولی دارد.
معاون شرکت مخابرات ایران افزود: این در حالی است که شرکت مخابرات ایران طبق قانون موظف است هر سه ماه یک‌بار سهم دولت را پرداخت کند؛ حتی اگر وصول نکرده باشد؛ از این رو ناگزیر به اتخاذ روش‌هایی برای وصول مطالبات هستیم.
وی ادامه داد: برای اجرای خواسته وزیر چند روش‌ وجود دارد؛ نخست، تقویت سیستم اطلاع‌رسانی است تا مشترکان ثابت و همراه بتوانند از کارکرد خود به صورت منظم و کافی اطلاع داشته باشند؛ روش دوم افزایش سقف ودیعه برای مشترکانی است که ودیعه ندارند و روش سوم افزایش سقف میان‌دوره است.
زارعیان یادآور شد: البته در مقابل لاوصولی‌ها، مشترکانی نیز وجود دارند که قبوض خود را بسیار زود به زود و حتی به صورت هفتگی پرداخت می‌کنند.
این مقام مسوول در مخابرات تصریح کرد: مشترکان می‌توانند در هر لحظه با شماره‌های ۱۸۱۸ و ۹۹۹۰ از کارکرد خود مطلع شوند.