کاهش فروش جهانی گیرنده‌های تلویزیونی در سال 2013
کارشناسان اعلام کردند که 99 تا 100 درصد گیرنده‌های تلویزیونی LCD که در سال 2014 میلادی وارد بازار جهانی می‌شوند به فناوری نور پس‌زمینه LED مجهز خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، مرکز WitsView پیش‌بینی کرده است که عرضه جهانی گیرنده‌های تلویزیونی LCD طی سال 2013 میلادی با کاهش 7/1 درصدی نسبت به سال قبل به 1/203 میلیون دستگاه خواهد رسید و سپس این روند در سال 2014 با رشد سه درصدی همراه خواهد بود تا 1/209 میلیون دستگاه تلویزیون LCD وارد بازار جهانی شود.
کارشناسان اعلام کردند که ۹۹ تا ۱۰۰‌درصد گیرنده‌های تلویزیونی LCD که در سال ۲۰۱۴ میلادی وارد بازار جهانی می‌شوند به فناوری نور پس‌زمینه LED مجهز خواهند بود.
در این میان، تلویزیون‌های Ultra HD حدود ۱/۸ درصد بازار گیرنده‌های تلویزیونی را در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص خواهند داد و پس از آن تلویزیون‌های Smart TV با سهم ۳۶ درصدی، تلویزیون‌های سه‌بعدی D۳ TV با سهم ۲۶ تا ۲۸ درصدی و تلویزیون‌های منحنی Curved TV با سهم یک تا ۴/۱ درصدی حضور خواهند داشت.
از نظر اندازه تلویزیون‌ها، گیرنده‌های تلویزیونی ۵۰ اینچ به بالا بین ۱۵ تا ۱۷ درصد بازار را طی سال ۲۰۱۴ میلادی در اختیار خواهند داشت، تلویزیون‌های ۴۰ تا ۴۹ اینچ ۲۳ درصد بازار را در اختیار خواهند گرفت و گیرنده‌های تلویزیونی ۳۲ اینچ نیز صاحب ۴۲ درصد بازار خواهند بود. شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی در مجموع ۹/۳۵ درصد بازار جهانی تلویزیون‌ها را در سال ۲۰۱۴ در اختیار خواهند داشت. این در حالی است که شرکت‌های چینی نیز در مجموع صاحب ۶/۲۷ درصد از این بازار خواهند بود و ۳/۱۸ درصد از بازار جهانی تلویزیون‌ها هم به شرکت‌های ژاپنی اختصاص خواهد یافت.