یک بازی آنلاین  برای هشدار خطر افشای اطلاعات شخصی
محققان یک بازی آنلاین جدید تولید کرده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا دریابند که اطلاعات شخصی آنها چقدر در معرض خطر افشا شدن قرار داشته و این اطلاعات‌اندک چقدر می‌تواند برای عده‌ای مهم باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، این بازی آنلاین با نام «دلال اطلاعات» شبیه بازی «فارم‌ویل» است و در آن از کاربران خواسته می‌شود هزاران پروفایل ساختگی جمع کنند که این امر مواجه با کاراکترهای مختلفی را در پی دارد، برای مثال یکی از این کاراکترها پرستاری است که سوابق بیمارانش را می‌فروشد یا مدیر یک سالن ورزشی که جزئیات مربوط به مشتریان خود را در ازای دریافت پول افشا می‌کند.
اطلاعات جمع آوری شده دربرگیرنده جزئیات غیرقابل تصوری درباره عادات مربوط به رژیم غذایی، تولدها، اسامی، آدرس‌ها و مسائل خصوصی بسیاری است.
درجریان این بازی آنلاین، بازیکن می‌تواند اطلاعات جمع‌آوری شده را به یک سازمان امنیتی یا یک کارفرمای اصلی بفروشد تا پول نقد به دست آورد و به یک دلال بزرگ اطلاعات تبدیل شود.
ولفی کریستل به عنوان یکی از طراحان این بازی اظهار کرد: اکثر مردم نمی‌توانند تصور کنند که نه تنها جمع کردن بلکه ترکیب کردن این حجم قابل توجه از اطلاعات چه معنایی دارد.
این پروژه غیرانتفاعی مورد حمایت محافل قانونی و دولتی قرار گرفته است و به زودی به صورت رایگان و آنلاین ارائه می‌شود.