دوربین فیلمبرداری ویژه با کاربرد ورزشی
دنیای‌اقتصاد- مدل Hero 3 جدیدترین دوربین فیلمبرداری از خانواده Gopro است که برای ورزشکاران به بازار عرضه شده است.
این دوربین که در سه نسخه White، Silver و Black به بازار آمده است توانسته طی مدتی که از حضورش در بازار می‌گذرد توجه‌ها را به خود جلب کند.در بیان تفاوت بین نسخه‌های گوناگون این دوربین باید بگوییم که این سه نسخه تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند، ولی در ضمن همه آنها می‌توانند روی کلاه ورزشی، وسایل موتوری، تخته اسکی و البته مکان‌های دیگر نصب شوند.
تفاوت آنها بیشتر در امکانات فیلمبرداری و عکاسی است که ارائه می‌دهند. نسخه Black که پیشرفته‌ترین نسخه این دوربین است حتی توانایی فیلمبرداری ۴k را نیز دارد. به‌علاوه اینکه اکنون این دوربین نسبت به مدل‌های پیشین دارای لنزی کاملا باکیفیت‌تر هستند، همراه با کیس ضد آب ارائه می‌شود و در ضمن Wi-Fi داخلی هم دارد.
Hero۳ Black Edition که حرفه‌ای‌ترین دوربین این سری است دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به حسگر CMOS با دقت ۱/۱۲ مگاپیکسل است و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD با فرمت H.۲۶۴ codec, .mp۴ را دارد. این دوربین به صفحه نمایش ۵/۱ اینچی lcd سیاه و سفید برای نمایش تصاویر مجهز است. بهره‌گیری از لنز با کیفیت با کمینه نسبت کانونی f۲.۸ تشکیل یافته از ۶ المنت اپتیکی ،توانایی عکاسی پیاپی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، توانایی عکاسی در هنگام فیلمبرداری و... از دیگر ویژگی‌های این دوربین است.
در کناره دوربین نیز می‌توان پورت‌هایی چون USB، micro HDMi، جک ۵/۳ میلی‌متری میکروفون، آداپتور A/V و البته شیار کارت حافظه
micro SD را مشاهده کرد. این دوربین توانایی پشتیبانی از کارت حافظه micro SD تا سقف ۶۴ گیگابایت را دارد. این در حالی است که مدل‌های پیشین تنها از کارت‌های حافظه SD پشتیبانی می‌کردند.
به همراه این دوربین، یک کیس ضد آب تا عمق ۶۰ متر نیز همراه شده است. این دوربین همچنین به باتری لیتیوم-یونی مجهز است.
به طور کلی بهبودها و پیشرفت‌های همه‌جانبه در توانایی‌های عکاسی و فیلمبرداری، ابعاد کوچک‌تر و وزن سبک‌تر، تجهیز بهWi-Fi داخلی، تجهیز به لنز باقابلیت، قابلیت ضبط صدا با کیفیت بالاتر و... از دیگر ویژگی‌های این دوربین ورزشی است.
دوربین فیلمبرداری مذکور با قیمتی در حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.