مدل جدید ورودی USB کاربردی‌تر و پرسرعت‌تر
کارشناسان فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند تا مدل بعدی سیستم‌های ورودی USB را به صورت سازگار با مدل‌های کنونی ارائه دهند، تا ضمن باریک‌تر شدن این دستگاه‌های ورودی، امکان انتقال سریع‌تر اطلاعات توسط آنها فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دِوِرج، این سیستم ارتباطی جدید با نام Type-C شناخته می‌شود و از آن با عنوان یک ابزار مکمل برای سیستم ورودی USB ۳.۱ کنونی یاد می‌کنند. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این فناوری اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی تکمیل و روانه بازار جهانی شود.
هنوز هیچ تصویری از ورودی Type-C منتشر نشده است، اما گفته می‌شود که این سیستم حدودا به اندازه سیستم‌های ورودی microUSB و شبیه به Lightning ساخته خواهد شد.
«براد ساندرز» (Brad Saunders) مدیر گروه USB ۳.۰ Promoter در این خصوص توضیح داد که Type-C در بخش طراحی بسیار مورد توجه قرار گرفته است تا در نهایت با اندازه کوچک، قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار دهد. قرار است این فناوری ارتباطی در آینده به کاربردی‌ترین سیستم برای شارژ و سیستم‌های انتقال تبدیل شود.
«الکس پِلِگ» (Alex Peleg) یکی از مدیران شرکت اینتل نیز در این خصوص گفت که فناوری Type-C باعث می‌شود تا سری جدید گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی فوق‌باریک به تولید برسد.