جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایلی گوگل موسوم به Android 4/4 KitKat تنها 1/1درصد سیستم‌های عامل نصب شده روی دستگاه‌های موبایلی جهان را به خود اختصاص می‌دهد.
به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، شرکت گوگل طبق عادت همیشگی، آمار و ارقام مربوط به سهم سیستم‌عامل موبایلی خود از بازار جهانی را منتشر کرد و در آخرین گزارش این شرکت اعلام شد که جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایلی گوگل موسوم به Android ۴/۴ KitKat تنها ۱/۱ درصد از سیستم‌های عامل نصب شده روی دستگاه‌های موبایلی جهان را به خود اختصاص می‌دهد. همان طور که از قبل هم پیش‌بینی می‌‌شد نسخه Jelly Bean سیستم‌عامل آندروید همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و بیشترین سهم در بازار را به خود اختصاص داده است. تمام سه ویرایش از این نسخه آندروید طی ماه گذشته نسبت به ماه قبل از آن سهم بیشتری داشته‌اند.
نسخه‌های Android ۲/۲ Froyo، ۳/۲ Gingerbread و ۴/۰ Ice Cream Sandwich نیز در بخش دیگر با سرعت کم در حال از دست دادن بازار خود هستند. گفته می‌شود که میزان عرضه نسل جدید محصولات الکترونیکی مبتنی بر این سه نسخه از سیستم‌عامل آندروید در حال کاهش است. دو نسخه Gingerbread و Ice Cream Sandwich بزرگ‌ترین بازنده‌ها در این جریان بوده‌اند و سهم آنها نسبت به ماه قبل ۲/۲ و ۲/۱ درصد کاهش یافته است.
با وجود این ، نسخه Android ۳.۲ Honeycomb همچنان تا اندازه‌ای محبوبیت خود را حفظ کرده است و تنها ویرایشی محسوب می‌شود که نسبت به ماه قبل سهم آن یک درصد بیشتر شده است.