نوزدهمین نمایشگاه الکامپ آغاز به کار کرد
دنیای اقتصاد- نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی یا الکامپ، از 14 تا 17 آذر ماه میزبان علاقه مندان این حوزه خواهد بود. تاکنون مسوولان برگزاری این نمایشگاه اطلاعات و آمار دقیقی از تعداد شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حاضر در الکامپ نوزدهم را ارائه نکرده‌اند همچنین به دلیل خراب بودن سایت اختصاصی این نمایشگاه نیز دسترسی به چنین اطلاعاتی امکان‌پذیر نیست. اما براساس خبر‌های منتشر شده در الکامپ نوزدهم بیش از 400 شرکت داخلی و 35 شرکت خارجی حضور پیدا کرده‌اند.
اما الکامپ 19 همچون دوره‌های اخیر خود از حضور شرکت‌های بزرگ کامپیوتری کشور محروم است. تنها در میان شرکت‌‌های معتبر بخش خصوصی در حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار و اینترنت می‌توان نام شرکت‌هایی چون آواژنگ، مادیران، اندیشه نگارپارس، تیام شبکه، شماران سیستم، سپیدار، افرانت و مجتمع کامپیوتری پایتخت را دید. حل نشدن مشکلات ارزی ریالی و همچنین عدم مدیریت و اطلاع رسانی دقیق برگزارکنندگان الکامپ نوزدهم دلیل اصلی بی‌رغبتی اکثر شرکت‌های کامپیوتری به این نمایشگاه شده است. با غیبت شرکت‌های بزرگ کامپیوتری اما گویا سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی همچون سال گذشته به صورت پررنگ در الکامپ نوزدهم حضور پیدا کرده‌اند. این گروه در دو سالن بزرگ نمایشگاه یعنی سالن 7 و6 آخرین خدمات دولت در بخش الکترونیک را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند.
الکامپ نوزدهم با شعار زندگی هوشمند، آینده روشن از ۱۴ تا ۱۷ آذر از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر در نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان علاقه‌مندان به حوزه کامپیوتر خواهد بود.
در این نمایشگاه علاوه بر نمایش آخرین دستاوردهای شرکت‌های خصوصی و دولتی در بخش فناوری اطلاعات،‌هشت کارگاه با عنوان‌های شبکه اجتماعی سبک زندگی، شهروند هوشمند، سلامت هوشمند، شباب، رایانش ابری، واقعیت افزوده، آموزش هوشمند و هوشمندسازی تجارت برگزار خواهد شد.