لپ‌تاپی با امکان تشخیص هویت از طریق رگ‌های دست
دنیای‌اقتصاد- سیستم‌های امنیتی بیومتریک سیستم‌های جدیدی نیستند، اما شرکت Fujitsu به تازگی یک لپ‌تاپ جدیدی را عرضه کرده است که از این سیستم‌ها بهره می‌برد. این لپ‌تاپ که با نام Fujitsu Celsius H730 به بازار معرفی شده است، در واقع اولین لپ تاپ بازار به حساب می‌آید که از سیستم تشخیص هویت از طریق رگ‌های خونی کف دست بهره می‌برد.
این لپ‌تاپ می‌تواند از الگوی رگ‌هایی که در کف دست هر شخص وجود دارد و منحصر به فرد هم هست، استفاده کند. این تکنولوژی که با نام PalmSecure شناخته می‌شود چندان تکنولوژی جدیدی نیست، ما استفاده از آن در یک دستگاه دیجیتال شخصی می‌تواند جالب و متفاوت باشد. به این ترتیب کاربران این لپ‌تاپ باید الگوی رگ‌های خونی دست خودشان را در این سیستم ثبت کنند تا از آن برای روشن کردن و ورود به حساب کاربری خودشان در این لپ‌تاپ استفاده کنند. شرکت Fujitsu اعلام کرده است که تکنولوژی PalmSecure درصد خطای بسیار پایینی دارد، چون رمز عبور در واقع بخشی از بدن کاربر این لپ‌تاپ است.
این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش ۱۵ اینچی است و از یک پردازنده Intel Core i۷ بهره می‌برد که با سرعت ۸/۳ گیگاهرتزی کار می‌کند. این دستگاه همچنین مجهز به رم ۳۲ گیگابایتی بوده و از کارت گرافیک NVIDIA Quadro و حافظه ذخیره‌سازی SSD یا ترکیبی از SSD و HDD هم بهره می‌برد. شرکت Fujitsu اعلام کرده است که این لپ‌تاپ جالب و منحصر به فرد خود را از ماه آینده میلادی و ابتدا در اروپا با قیمت ۱۳۳۰ پوند عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.