تبلت‌هایی کاربردی با آندروید خالص
دنیای‌اقتصاد- شرکت آلمانی Gigaset که بیشتر به خاطر طراحی و تولید گوشی‌های تلفن سیمی و بی‌سیم خانگی در بازار شناخته می‌شود، به‌تازگی گویا وارد بازار تبلت‌ها هم شده است.
این شرکت به تازگی دو تبلت ۸ و ۱۰ اینچی خودش را به ترتیب با نام‌های QV830 و QV1030 معرفی کرده است که دارای بدنه آلومینیومی بوده و از سیستم‌عامل آندروید 2/4 خالص بهره می‌برند. تبلت مدل QV1030 مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای Tegra 4 شرکت Nvidia است که با سرعت 8/1 گیگاهرتزی کار می‌کند. صفحه نمایش 10 اینچی این تبلت هم تصاویر را با وضوح 1600 در 2560 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این تبلت دارای حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، دوربین پشتی با وضوح 8 مگاپیکسلی و دوربین جلو 2/1 مگاپیکسلی هم هست.
تبلت مدل QV۸۳۰ این شرکت هم از پردازنده چهارهسته‌ای شرکت MediaTek بهره می‌برد که با سرعت ۲/۱ گیگاهرتزی کار می‌کند. صفحه نمایش ۸ اینچی این تبلت وضوح ۷۶۸ در ۱۰۲۴ پیکسلی داشته و تصاویر را با وضوح مناسبی برای کاربرانش پخش می‌کند. این تبلت همچنین مجهز به حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۲/۱ مگاپیکسلی هم هست.
شرکت Gigaset اعلام کرده است که این دو تبلت جدیدش را در آخرین ماه سال‌جاری میلادی و به ترتیب با قیمت ۱۹۹ و ۳۶۹ یورو به ترتیب برای مدل کوچک و بزرگ به بازار اروپا و ابتدا آلمان عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.