همکاران سیستم- گوگل قابلیت جدیدی به مرورگر کروم خود افزوده است که کاربران از طریق آن می‌‏توانند با فرمان‏‌های صوتی در موتور جست‌وجوگر این شرکت به جست‌وجوی اطلاعات مورد نیاز خود بپردازند.
به گزارش وب‏‌سایت pcworld، شرکت گوگل افزونه جدیدی به مرورگر کروم افزوده است که کار جست‌وجو با فرامین صوتی را برای کاربران امکان‏‌پذیر می‌‏کند. کاربرانی که از مرورگر کروم استفاده می‌‏کنند، می‌‏توانند این افزونه را که جست‌وجوگر صوتی‌هات ورد (Hotword) نام دارد، از وب استور کروم دانلود کنند. بر اساس این گزارش، این افزونه که در حال حاضر نسخه بتای آن طراحی شده است، روی لپ‏‌تاپ‏‌ها و رایانه‏‌های دسکتاپی قابل استفاده است. کاربرانی که قصد دارند از این ویژگی استفاده کنند باید وارد وب‌‏سایت گوگل شوند و در آنجا ابتدا بگویند: «Ok Google» و سپس عبارت مورد نظر خود را به صورت شفاهی بیان کنند. مثلا کاربران می‌‏توانند به زبان انگلیسی گوگل بگویند: «کره و روغن زیتون را با هم مقایسه کن». کاربران می‌‏توانند از این ویژگی برای یادآوری و هشدار نیز استفاده کنند و از گوگل بخواهند که مثلا در بعد از ظهر یکشنبه به آنها یادآوری کند که باید روغن زیتون بخرند.
شرکت گوگل همچنین تمهیداتی اندیشیده است تا استفاده از این قابلیت به کاهش انرژی باتری لپ‏‌تاپ‏‌های کاربران نینجامد. آنها می‌‏توانند این جست‌وجوگر صوتی را به گونه‌‏ای تنظیم کنند که مثلا بعد از پنج دقیقه عدم فعالیت متوقف شود.