نوکیا 90 درصد بازار جهانی ویندوز فون را در دست دارد
آمار جدیدی که برای نوامبر 2013 توسط مرکز AdDuplex منتشر شده است نشان می‌دهد که شرکت نوکیا بیش از90 درصد بازار جهانی دستگاه‌های قابل حمل ویندوزی را در اختیار دارد.
از زمانی که نوکیا قرارداد همکاری خود را با مایکروسافت منعقد کرد، تا گوشی‌ هوشمند ویندوزی را روانه بازار کند، این شرکت فنلاندی به یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان این پلت‌فرم موبایلی در جهان تبدیل شد. اما آمار جدیدی که برای نوامبر 2013 توسط مرکز AdDuplex منتشر شده است نشان می‌دهد که شرکت نوکیا بیش از 90 درصد بازار جهانی دستگاه‌های قابل حمل ویندوزی را در اختیار دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ان‌دی‌تی‌وی، نزدیک‌ترین رقیب نوکیا شرکت HTC است که ۷ درصد این بازار را در اختیار گرفته است و پس از آن شرکت‌های سامسونگ و هوآوی با ۸/۱ و ۳/۱ درصد این بازار در حوزه گوشی‌های هوشمند ویندوزی فعالیت می‌کنند.
این گزارش بر مبنای اطلاعات جمع شده از ۲۹۸۷ ابزار مخصوص پلت‌فرم ویندوز فون مبتنی بر سیستم AdDuplex SDK v.۲ جمع‌آوری شده و مورد تحلیل قرار گرفته است.
در این گزارش آمده است که حاکمیت نوکیا بر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ویندوزی اجتناب‌ناپذیر است و این شرکت بزرگ فنلاندی طی ماه نوامبر به رکوردی تازه در این زمینه دست یافته است. بر اساس این رکورد جدید از هر ۱۰ گوشی هوشمند ویندوزی که در جهان فروخته می‌شوند، ۹ گوشی را شرکت نوکیا تولید کرده است.
این گزارش همچنین اعلام می‌دارد که گوشی هوشمند Lumia ۵۲۰ شرکت نوکیا محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون محسوب می‌شود که ۵/۲۶ درصد بازار جهانی گوشی‌های ویندوزی به این محصول اختصاص می‌یابد.
فبلت‌ جدید شرکت نوکیا موسوم به Lumia ۱۵۲۰ نیز در حال افزایش محبوبیت خود بین کاربران جهانی است و هم‌اکنون نهمین دستگاه محبوب ویندوزی در جهان محسوب می‌شود.

نوکیا 90 درصد بازار جهانی ویندوز فون را در دست دارد