دنیای‌اقتصاد- بازار موبایل‌های هوشمند به سرعت در حال رشد است و به همین دلیل مدل‌های متنوعی از طرف شرکت‌های تولیدکننده مختلف روانه بازار می‌شوند، تا بتوانند سهم فروش بیشتری را به‌دست بیاورند. با این حال اما، تنها بعضی از این موبایل‌ها می‌توانند در بازار با موفقیت و استقبال خریداران مواجه شوند. در همین راستا مجله Business Insider به تازگی فهرستی از بهترین موبایل‌های هوشمند بازار بر اساس فاکتورهایی مانند طراحی، نرم‌افزار، امکانات سخت افزاری، انتخاب محتوا و قیمت را منتشر کرده است که در اینجا می‌بینید.
۱- iPhone ۵S:

برای اغلب کاربران و خریداران این گوشی بهترین موبایل هوشمند بازار است. این گوشی ترکیبی از طراحی مناسب، قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های خوب است که می‌تواند توجه هر خریداری را به خودش جلب کند. این گوشی نسبتا شبیه به iPhone۵ است، اما دارای دوربین بهتر و حسگر اثر انگشت برای باز کردن گوشی بدون رمز عبور است. این گوشی در حال حاضر با قیمت پایه ۶۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

۲- HTC One Google Edition:

درست مانند سامسونگ HTC هم برای تولید نسخه گوگلی از گوشی پرچمدارش با گوگل مشارکت کرده است.
این گوشی در حال حاضر بهترین گوشی آندرویدی سراسر جهان است که در کنار طراحی خوب و مدرن، از یک نسخه خالص آندروید بهره می‌برد. این گوشی در حال حاضر با قیمتی در حدود ۷۹۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

۳- HTC One:

اگر به اکوسیستم آندروید علاقه دارید، این گوشی می‌تواند یک انتخاب خوب و حرفه‌ای باشد.
این گوشی بهترین قابلیت‌های هر گوشی آندرویدی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و اولین گوشی آندرویدی بازار است که می‌تواند از نظر طراحی و کیفیت ساخت با آی‌فون اپل رقابت کند. این گوشی با قرارداد ماهانه اپراتور AT&T با قیمت ۷۵۵ دلار عرضه می‌شود.

۴- Motorola Moto X:

یکی از بهترین موبایل‌های هوشمندی‌است که تا حالا روانه بازار شده است. این گوشی از یک نسخه خالص سیستم عامل آندروید بهره می‌برد و موتورولا هم قابلیت‌های جالبی مانند امکان چک کردن سریع اعلانات از صفحه قفل شده گوشی را به آن اضافه کرده است. نکته جالب درباره این گوشی امکان شخصی سازی کردن آن توسط کاربران و خریدارانش است. این گوشی با قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار در بازار عرضه می‌شود.

۵- Samsung Galaxy S۴ Google Edition:

سامسونگ و گوگل برای ارائه یک نسخه ویژه از گلکسی S۴ همکاری کردند. به این ترتیب کاربران این گوشی به گروهی از نرم افزارهای ویژه از طرف سامسونگ و نسخه‌ای خالص از آندروید دسترسی دارند.
این امکانات نرم افزاری در کنار سخت افزار قدرتمند این گوشی، آن را به یک محصول خاص تبدیل کرد. این گوشی با قیمت پایه 650 دلار در بازار عرضه شد.

۶- Samsung Galaxy S۴:

گوشی پرچمدار سامسونگ در بازار موبایل‌های هوشمند که یکی از بهترین گجت‌های سال ۲۰۱۳ هم بوده است. این گوشی از امکانات و قابلیت‌هایی بهره می‌برد که شاید کاربرانش هرگز از بعضی از آنها استفاده هم نکنند. این گوشی همچنین از یک بدنه سبک پلاستیکی بهره می‌برد که می‌تواند از نظر بعضی کاربران مناسب نباشد. این گوشی با قیمتی در حدود ۶۴۰ دلار در بازار عرضه شد.

۷- iPhone ۵C:

یکی از دو گوشی جدید شرکت اپل که جایگزین آی‌فون۵ شد به خاطر آنکه اغلب مشخصات و قابلیت‌هایش با آی‌‌فون۵ یکسان بود. تنها تفاوت این دو گوشی این بود که آی‌فون ۵C بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد و در پنج رنگ متنوع آبی، صورتی، سبز، زرد و سفید به بازار عرضه شده است. این گوشی با قیمت پایه ۵۴۹ دلار روانه بازار شد.

۸- Samsung Galaxy Note۳:

یکی از بهترین محصولات سامسونگ در دسته فبلت‌ها. این گوشی در واقع نسل سوم فبلت‌های Galaxy Note این شرکت است و با صفحه نمایش ۷/۵ اینچی بزرگ‌ترین نمایشگر را در اختیار دارد. بدنه این گوشی واقعا باریک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی خودش است و قلم ویژه S Pen آن یکی از بهترین امکاناتش است. این گوشی با قیمت پایه ۱۰۴۸ دلار به بازار عرضه شد.

۹- LG G۲:

جدیدترین پرچمدار LG در بازار موبایل‌های هوشمند. این گوشی از یک صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی و یکی از جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل آندروید بهره می‌برد. این گوشی یک تغییر عجیب و جالب در طراحی‌اش کرده است؛ کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدای آن در پشت بدنه گوشی تعبیه شده‌اند. این گوشی با قیمت ۶۰۰ دلار به بازار عرضه شده است.

۱۰- LG Optimus G Pro:
۰

یکی از فبلت‌های پرچمدار این شرکت که با صفحه نمایش بزرگ ۵/۵ اینچی توانست، توجه بسیاری از خریداران را به خودش جلب کند. این صفحه نمایش قابلیت نمایش تصاویر با وضوح HD کامل را دارد. این گوشی با قیمت ۴۴۰ دلار به صورت رسمی روانه بازار شد.

۱۱- Nokia Lumia ۹۲۵:
1

این گوشی بهترین موبایل هوشمند مبتنی بر ویندوزفون بازار است که طراحی مدرن و جالبی دارد. این گوشی دارای دوربین بسیار خوبی بوده و برای علاقه‌مندان به سیستم‌عامل ویندوزفون می‌تواند، گزینه بسیار خوبی باشد. این گوشی با قیمت ۵۰۴ دلار روانه بازار شد.

۱۲- Nokia Lumia ۱۰۲۰:
۲

این گوشی از نظر بسیاری از کارشناسان پرچمدار نوکیا در بازار موبایل‌های هوشمند به حساب می‌آید و بهترین دوربین را در میان تمام موبایل‌های هوشمند بازار دارد. اگر به عکاسی علاقه دارید، این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید، باشد. با این حال اما این گوشی نقاط ضعف بزرگی مانند بدنه ضخیم و سنگین در مقایسه با اغلب موبایل‌های هوشمند بازار، دارد. اما مدیران نوکیا معتقدند که گنجاندن ساختار چنین دوربین با کیفیتی در بدنه یک گوشی باعث شده است، تا این گوشی سنگین و ضخیم باشد. این گوشی هم با قیمت پایه ۶۰۰ دلار به بازار عرضه شد.

۱۳- BlackBerry Q۱۰:
۳

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که حتما باید یک گوشی با کیبورد فیزیکال داشته باشند، این گوشی بهترین و شاید تنها انتخاب شما برای خرید باشد. این گوشی هم درست مانند BlackBerry Z۱۰
مبتنی بر سیستم‌عامل BlackBerry ۱۰ است. این گوشی برای آنهایی که به دنبال استفاده از موبایل‌هایی با ظاهر قدیمی و امکاناتی مدرن هستند، مناسب است.
با این حال شاید تنها کیبورد این گوشی ویژگی مهم آن برای جلب نظر خریداران باشد، چون سیستم‌عامل این گوشی امکان استفاده از طیف وسیع نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بازار را نمی‌دهد. این گوشی با قیمت ۵۵۰ دلار به بازار عرضه شد.

۱۴- BlackBerry Z۱۰:
۴

هر چند این گوشی در بازار با استقبال زیادی مواجه نشد، اما هنوز هم در دسته بهترین موبایل‌های هوشمند بازار قرار می‌گیرد. این گوشی اولین محصولی بود که با سیستم‌عامل جدید بلک‌بری به بازار عرضه شد. این گوشی با قیمت ۷۰۰ دلار به صورت رسمی روانه بازار شد.

بهترین موبایل‌های هوشمند جهان

بهترین موبایل‌های هوشمند جهان

بهترین موبایل‌های هوشمند جهان

بهترین موبایل‌های هوشمند جهان

بهترین موبایل‌های هوشمند جهان