دنیای اقتصاد- در بازار دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی، برندهای گوناگونی حضور دارند. برندهایی که هر کدام بسته به میزان محبوبیت و البته قیمتی که در بازار دارند سهمی از میزان فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته فعالان بازار در حال حاضر در بازار دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی به ویژه دستگاه‌های کم حجم و سبک MP3 PLAYER برندهای سونی، کریتیو، سامسونگ و... حضور دارند که در این بین سونی سهم بیشتری از بازار فروش را به خود اختصاص داده است. دستگاه‌های پخش موسیقی اپل هم به دلیل رشد قیمت با مخاطبان خاصی مواجه هستند.
باشگاه فعالان آی سی تی هم در گزارشی اعلام کرده است، در بازار پخش‌کننده‌های موسیقی (MP۳ PLAYER) برند سونی توانسته است مانند ۶ ماه قبل همچنان در مقام نخست محبوب‌های بازار باقی بماند. بنا بر این گزارش سهم محبوبان دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی این برند در هفته سوم آبام ماه در حدود ۳/۲۲ درصد از کل بازار بوده است. این در حالی است که در ۶ ماه گذشته سهم محبوبیت پخش‌کننده‌های موسیقی این برند در حدود ۲۱ درصد از کل بازار بوده است.
کارشناسان معتقدند، ارائه خدمات پس از فروش مطلوب و گسترده در کنار عوامل دیگری نظیر کاهش نسبی حجم واردات سایر این کالاها با برندهای دیگر موجب رشد محبوبیت دستگاه‌های گران‌قیمت سونی شده
است.
پس از برند سونی، کریتیو با کسب ۲/۱۶ درصد و با یک فاصله مورد توجه از سونی در رتبه دوم محبوب‌های بازار پخش‌کننده موسیقی ایستاده است. سهم محبوبیت دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی این برند در ۶ ماه قبل در حدود ۸/۱۵ درصد گزارش شده است.
آی پد‌های اپل نیز که طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرافته‌اند و تا دو سال قبل در رده‌های پایین از لحاظ فروش در بازار قرار داشتند اینک با کسب ۶/۱۲ درصد از سهم محبوبیت بازار در رده سوم محبوب‌های بازار قرار گرفته است، البته سهم محبوبیت دستگاه‌های این برند نسبت به ۶ ماه قبل کاهش یافته است. زیرا در ۶ ماه گذشته سهم محبوبیت آی پدهای اپل در بازار داخلی در حدود ۴/۱۳ درصد گزارش شده بود.
در هر حال پس از این برند سامسونگ با کسب ۳/۱۱ درصد در رده چهارم محبوب‌های بازار پخش‌کننده‌های موسیقی ایستاده است. بنا بر گزارش باشگاه فعالان آی‌سی‌تی سهم محبوبیت‌های MP۳ PLAYER‌های این برند در ۶ماه قبل در حدود ۷/۹ درصد بوده است.

سونی در اوج