یک تبلت 8 اینچی مبتنی بر ویندوز 8/1
دنیای اقتصاد- شرکت Toshiba به تازگی یک تبلت ویندوزی جدید را به بازار معرفی کرده است. این تبلت 8 اینچی که مبتنی بر ویندوز 1/8 است، امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
Toshiba در واقع اولین شرکت ژاپنی است که وارد بازار تبلت‌های 8 اینچی مبتنی بر ویندوز 1/8 شده است. این تبلت که با نام dynabook Tab VT484 به بازار معرفی شده است، دارای یک نمایشگر لمسی 8 اینچی با وضوح تصویر 1280 در 800 پیکسل بوده و از پردازنده اتم Z3740 شرکت Intel با فرکانس 33/1 گیگاهرتز بهره می‌برد. این تبلت مجهز به 2 گیگابایت حافظه رم، Wi-Fi و بلوتوث بوده و از دوربین پشت 8 مگاپیکسل و یک دوربین 2 مگاپیکسل در جلو برای مکالمات ویدئویی بهره می‌برد. ابعاد این تبلت برابر 9/135 در 213 در 7/10 میلیمتر است و طراحی باریکی دارد.
تبلت مدل VT۴۸۴ در سه نسخه عرضه خواهد شد؛ مدل ۲۶K با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و نرم‌افزار آفیس ۲۰۱۳ نسخه Home & Business، مدل ۲۳K با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه Home & Business آفیس و مدل ۲۲K با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه Personal آفیس.
این دستگاه دارای اپلیکیشن RZ Sweet express هم هست که امکان مشاهده برنامه‌های ضبط شده تلویزیونی روی تبلت را به کاربرانش می‌دهد. شرکت Toshiba اعلام کرده است که این تبلت ۸ اینچی ویندوزی‌اش را تا اواخر ماه نوامبر جاری و با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار برای نسخه ۲۶K، قیمت ۶۰۰ دلار برای نسخه ۲۳K و قیمت ۵۰۰ دلار برای نسخه ۲۲K به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.