همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت از راه‌‏اندازی مرکز ویژه‌‏ای برای مقابله جرائم سایبری خبر داده است.
به گزارش وب‏‌سایت Pcworld، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است در ساختمان‌های اصلی خود در ردموند واشنگتن یک مرکز ویژه را راه‏‌اندازی کرده است که کارکنان این شرکت به همراه سایر کسب و کار‌ها و مجریان قانون می‌‏توانند در آنجا برای مقابله با جرائم سایبری با یکدیگر همکاریکنند.
مایکروسافت در حال حاضر حدود ۱۰۰ وکیل، مامور تحقیق و تفحص، کار‌شناس فنی و تحلیلگر را گردهم آورده است تا پدیده‏‌هایی همچون نرم‌‏افزارهای تقلبی، هرزه‌‏نگاری و سوءاستفاده از کودکان، کلیک‏‌های کاذب و دیگر تهدیدات سایبری مقابله کنند.
دیوید فین، یکی از مشاوران حقوقی مایکروسافت در زمینه جرائم دیجیتالی درباره این مرکز گفته است: مرکز [مقابله با] جرائم سایبری در مایکروسافت جایی است که در آن کار‌شناسان ما با مشتریان و شرکای‌مان گردهم می‌‏آیند تا فقط بر یک موضوع تمرکز کنند: حفظ امنیت آنلاین افراد.
مشخص نیست که آیا کارآیی این مرکز بیش از کلاه سفیدهایی خواهد بود که در زمینه مقابله با جرائم سایبری به صورت آنلاین با این شرکت همکاری می‌‏کنند یا نه. مایکروسافت و سایر شرکت‏‌های بزرگ دنیای آی تی در زمینه مبارزه با جرائم سایبری با نهادهایی مثل اف بی‌ آی، پلیس اینترپل و غیره همکاری می‌‏کنند تا امنیت دنیای آنلاین را حفظ کنند.
بر اساس این گزارش، در این مرکز از تکنیک‏‌های مختلفی برای مقابله با جرائم سایبری استفاده خواهد شد. سایت پرینت (SitePrint) از جمله این تکنیک‏‌ها است که به کمک آن نقشه‏‌هایی از شبکه‌‏های سازمان‏‌یافته مجرمان سایبری تهیه می‌‏شود. فوتودی ان‌ ای (PhotoDNA) نیز که یکی از مهم‌ترین فناوری‏‌های پیشرو در زمینه مقابله با هرزه‌‏نگاری از کودکان است، از جمله دیگر این تکنیک‏‌ها است.