مهر- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تحریم‌های داخلی علیه این شرکت را در زمینه توقف فروش پهنای باند و عدم ترخیص تجهیزات در گمرک به شعب ابی‌طالب تشبیه کرد و گفت: آقایان اطلاع ندارند که با این تصمیمات چه ضربات مهلکی به صنعت ارتباطات کشور می‌زنند.
مظفر پوررنجبر روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از تجهیزات شبکه انتقال مخابرات ایران با اشاره به تصمیماتی که طی چند ماه اخیر از سوی دولت برای این شرکت گرفته شده است، گفت: هواخواهان با تحریم مخابرات و توقف فروش پهنای باند باعث مشکلات بسیاری برای مخابرات شده‌اند و غافل از این هستند که 50 درصد درآمد مخابرات به دولت تعلق دارد.
وی با بیان اینکه اگر مخابرات تبدیل به گنج شود، هواخواه دارد و همیشه بر سر گنج دعوا است، افزود: تحریم مخابرات به مثابه شعب ابی‌طالب است و دست‌های داخلی ما را تحریم کرده است؛ با دور زدن تحریم‌های خارجی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار جنس و تجهیزات وارد کشور کرده‌ایم که گمرک اجازه ورود آنها را نمی‌دهد.
پوررنجبر با تاکید بر اینکه آقایان می‌خواهند گوش مخابرات را بگیرند، ادامه داد: به نظر می‌رسد آنها یا اطلاعی از آثار تصمیمات ندارند یا تصمیماتی در حد معاون وزیر گرفته می‌شود که مدیران دیگر از اصل آن بی‌خبرند و نمی‌دانند این تصمیمات چه ضربات مهلکی به صنعت ارتباطات کشور می‌زند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه امروز مردم ما به اینترنت با پهنای ۲ مگابیت بر ثانیه و رایانش ابری نیاز دارند، افزود: در این برهه از زمان نباید همچنان مردم مشکل اینترنت داشته باشند؛ ما به جای آنکه سراغ آینده برویم، عقب عقب وارد آینده شدیم و این در حالی است که باید آینده را بسازیم.
وی اظهار امیدواری کرد که مشکلات مخابرات با دولت و این کم لطفی‌ها ظرف سه تا چهار ماه آینده حل شود.