توقف سیستم رتبه‏‌بندی کارکنان از سوی مایکروسافت
همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت در ادامه اصلاحات ساختاری خود اعلام کرده است سیستم رتبه‌‏بندی کارکنانش را متوقف کرده است. این سیستم از مدت‏ها قبل هدف انتقادات زیادی قرار گرفته بود.
به گزارش وب‏‌سایت pcworld، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است از این پس سیستم رتبه‏‌بندی کارکنان خود را اجرا نخواهد کرد. این سیستم که از سال‏‌ها قبل اجرا می‌‏شد، مخالفان و منتقدان زیادی داشت. منتقدان معتقد بودند رتبه‌‏بندی کارکنان موجب توقف نوآوری و تقویت روحیه رقابت‏‌جویی کارکنان علیه یکدیگر می‏‌شود. کارکنان مایکروسافت از این تصمیم از طریق ایمیلی آگاه شده‏‌اند که از سوی لیزا برومل، معاون بخش منابع انسانی این شرکت برای آنها فرستاده شده است.
انتقادات از سیستم رتبه‏‌بندی کارکنان مایکروسافت به حدی بالا گرفته بود که بسیاری از کارکنان آن را «رتبه‏‌بندی علوفه» نامیده بودند. منتقدان معتقد بودند این سیستم با فرهنگ حاکم بر شرکت مایکروسافت همخوانی چندانی ندارد. اجرای این سیستم مدیران این شرکت را وامی‏داشت در گزارش‌‏های سالانه خود کارکنان زیر مجموعه خود را در گروه‌‏هایی مثل کارکنان ضعیف، متوسط یا قوی دسته‏‌بندی کنند. به گفته منتقدان، حتی اگر همه کارکنان وظایفشان را به بهترین نحو ممکن انجام می‏‌دادند، باز هم در یکی از گروه‏‌ها جای می‏‌گرفتند.
لیزا برومل در ایمیلی که در آن خبر از انحلال سیستم داده است، اعلام کرده است، انحلال سیستم رتبه‏‌بندی به ما کمک خواهد کرد بر آنچه مهم است بیشتر تمرکز کنیم و درک عمیق‏‌تری از تاثیرات اقدامات خود داشته باشیم.
معاون بخش مدیریت منابع انسانی مایکروسافت همچنین اعلام کرده است: برنامه توزیع پاداش‌‏های از پیش ‏تعیین‏ شده را نیز متوقف کرده است. بنابراعلام برومل، مدیران از این پس اختیارات بیشتری برای اعطای پاداش به کارکنان خود خواهند داشت.