ساعت هوشمندی از یک شرکت چینی
دنیای اقتصاد- در حالی که بازار ساعت‌های هوشمند به سرعت داغ و پر رونق می‌شود، شرکت‌های تولیدکننده چینی هم برای کسب سهمی از این بازار دست به کار شده‌اند. ساعت هوشمند GooPhone محصول همین تلاش‌ها و تولید یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی است که به خاطر کپی‌برداری از پرطرفدارترین محصولات موبایل دنیا شناخته می‌شود.
سیستم عامل اغلب دستگاه‌های این شرکت آندروید است. حتی وقتی در گوشی GooPhone i5S از محصولی مثل آی‌فون 5S کپی می‌کند، به کمک آندروید ظاهری شبیه به iOS را ایجاد می‌کند. حالا این شرکت چینی اولین ساعت هوشمند اختصاصی خودش را با نام GooPhone Smart Watch به بازار معرفی کرده است. این محصول 350 دلاری دارای یک نمایشگر لمسی 54/1 اینچی با وضوح تصویر ۲۴۰ در ۲۴۰ پیکسل بوده و از یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت
۲/۱ گیگاهرتزی، یک دوربین ۲ مگاپیکسلی، ۵۱۲ مگابایت رم، فضای ذخیره‌سازی ۴ گیگابایتی، Wi-Fi، رادیوی FM، بلوتوث و GPS هم بهره می‌برد.سیستم عامل این ساعت هوشمند هم مانند سایر محصولات این شرکت آندروید است، اما نکته جالب در این ساعت وجود کاشی‌های رنگارنگ سیستم عامل ویندوز است که این شرکت به کمک آندروید تقلید کرده است.
این ساعت هوشمند ۷۲ گرمی، در هر بار شارژ می‌تواند تا حدود ۴۰ ساعت به صورت استندبای شارژ را در خودش نگه دارد و برای انجام کارهای مختلف نیازی به اتصال به موبایل هوشمند یا تبلت ندارد.