مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۳ میلادی در مجموع 81/1 میلیارد دستگاه گوشی در سراسر جهان فروخته می‌شود که این رقم رشد 4/3 درصدی فروش آن را نسبت به سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد. کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده‌اند که طی فصل سوم سال 2013 میلادی در مجموع 6/455 میلیون دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان فروخته شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار نیوز، این مرکز تحقیقاتی اعلام کرده است که فروش 6/455 میلیون دستگاه تلفن همراه در این دوره زمانی سه ماهه رشد 7/5 درصدی فروش این محصولات را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در این دوره زمانی 55 درصد گوشی‌های فروخته شده را گوشی‌های هوشمند تشکیل دادند که این رقم بیشترین میزان و رکوردی تازه در این زمینه بود.
کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کردند که در فصل سوم امسال در مجموع ۲/۲۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به کاربران جهانی فروخته شد که این رقم رشد ۸/۴۵ درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند نسبت به فصل سوم سال ۲۰۱۲ را نشان می‌داد.
در این مدت آسیا پاسیفیک بزرگ‌ترین بازار جهان برای فروش گوشی‌های هوشمند و معمولی بود. بررسی‌ها نشان داد که فروش گوشی‌های هوشمند در منطقه آسیا پاسیفیک ۳/۷۷ درصد و فروش گوشی‌های معمولی در آن ۹/۱۱ درصد افزایش یافت.

امسال 1/8 میلیارد دستگاه گوشی در سراسر جهان فروخته می‌شود