ورود HP به بازار پرینترهای سه بُعدی
دنیای‌اقتصاد- شرکت HP که سال‌ها است به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بازار جهانی پرینتر و محصولات هاردکپی در بازار شناخته می‌شود، به تازگی تصمیم گرفته وارد بازار داغ و پر رونق پرینترهای سه بُعدی هم بشود.
به تدریج با رشد تکنولوژی‌های مربوط به چاپ سه بُعدی ایده‌های مختلف طراحی به حقیقت می‌پیوندند، این پرینترهای ویژه به بازار مصرف راه پیدا می‌کنند. مگ وایتمن مدیرعامل شرکت HP اخیرا در کنفرانسی در تایلند اعلام کرده است که این شرکت در سال آینده میلادی به بازار پرینترهای سه بعدی وارد خواهد شد.
هر چند مفهوم پرینتر سه بعدی کاملا با پرینتر معمولی تفاوت دارد، اما حداقل تشابه اسمی آنها زیاد است و همین موضوع باعث شده که شرکت HP به شکل جدی برای ورود به بازار پرینترهای سه بُعدی تلاش کند. «مگ وایتمن» در این باره می‌گوید: «ما در مورد چاپ سه بُعدی بسیار هیجان زده هستیم. هر چند چاپ سه بعدی هنوز در دوران ابتدایی خود به سر می‌برد، اما این یک فرصت استثنایی است و ما به طور کامل روی آن تمرکز کرده‌ایم تا در اواسط سال آینده میلادی محصول خود را به این بازار عرضه کنیم.»
با این وجود هنوز جزئیات زیادی از چگونگی حضور HP در بازار پرینترهای سه‌بعدی منتشر نشده است. تنها چیزی که از صحبت‌های مدیرعامل این شرکت مشخص است، این است که تمرکز اصلی این شرکت روی کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت چاپ در این نوع پرینترها خواهد بود.