تبلت 8 اینچی مبتنی بر ویندوز 8/1
دنیای‌اقتصاد- شرکت Lenovo به تازگی یک تبلت جدید را به بازار معرفی کرده است. این تبلت که با مدل Miix 2 به بازار معرفی شده، یک دستگاه 8 اینچی مجهز به پردازنده Bay Trail شرکت اینتل است.
این تبلت از جدیدترین پردازنده چهار هسته‌ای سری اتم شرکت اینتل بهره می‌برد و به همین دلیل عملکرد سریع و کم مصرفی دارد. این تبلت مبتنی بر ویندوز ۱/۸ بوده و از نرم افزارهای ویژه‌ای برای دانش‌آموزان و دانشجویان هم بهره می‌برد. نمایشگر ۸ اینچی تمام لمسی این دستگاه از نوع HD بوده و تصاویر را با وضوح ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این تبلت زاویه دید ۱۷۸ درجه داشته و رم DDR۳ آن ظرفیت ۲ گیگابایتی دارد.
این تبلت جدید در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی طراحی و تولید شده است و از امکانات ارتباطی بلوتوث، Wi-Fi و GPS بهره می‌برد. دوربین جلویی این تبلت وضوح ۲ مگاپیکسلی دارد و کیفیت دوربین پشتی آن به ۵ مگاپیکسل می‌رسد. این تبلت با ابعادی برابر ۳۲/۰ در ۴۸/۸ در ۱۸/۵ اینچی وزنی برابر ۳۵۰ گرم دارد. باتری این دستگاه ساختار قابل شارژ دارد که در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا ۷ ساعت را به کاربرانش می‌دهد.
این تبلت قرار است به زودی و با قیمت ۲۹۹ دلار برای نسخه ۳۲ گیگابایتی و ۳۴۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه شود و به فروش عمومی برسد.