کارشناسان دریافته‌اند 60 درصد رزروهایی که در نیمه نخست سال 2013 میلادی به وسیله دستگاه‌های موبایلی انجام شده است، به صورتی بوده که کاربر در همان روز سفر خود را انجام داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار‌نیوز، دستگاه‌های موبایلی به‌واقع به‌عنوان یک ابزار هوشمند در جریان مسافرت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در همین راستا شرکت Hotels.com اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۱ به بعد، ابزار ویژه آن مخصوص رزرو هتل‌ها روی دستگاه‌های موبایلی بیش از ۲۰ میلیون بار بارگذاری شده است.
این مرکز اعلام کرده است که ابزار موبایلی آن به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان می‌دهد در جریان رزرو هتل و برنامه‌ریزی برای مسافرت، خود را با دستگاه‌ موبایلی شخصی سازگار کنند و همین مساله باعث شده است ابزار یاد شده طی دو سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون بار بارگذاری شود. «تیلور ال. کول»
(Taylor L. Cole) کارشناس مسافرت در مرکز Hotels.com گفت: «به دنبال گسترش هرچه بیشتر ابزار موبایلی مخصوص رزرو هتل‌ها، به این نتیجه رسیده‌ایم که دستگاه‌های الکترونیکی همراه به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم در جریان برنامه‌ریزی برای سفر و رزرو هتل و وسایل نقلیه عمومی تبدیل شده‌اند.» او در ادامه گفت: «مردم این روزها از منابع مختلف موبایلی روی انواع دستگا‌ه‌های الکترونیکی همراه بهره می‌برند تا از موقع برنامه‌ریزی تا پایان سفر بیشترین لذت را ببرند و کمترین هزینه را بپردازند.» بر اساس اطلاعاتی که از سوی مرکز Hotels.com منتشر شده است، ابزارهای موبایلی به حیاتی‌ترین وسیله برای رزرو هتل‌ها در لحظه آخر تبدیل شده‌اند. این مرکز ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی دریافته است که
۶۰ درصد رزروهایی که در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ میلادی به وسیله دستگاه‌های موبایلی انجام شده است، به صورتی بوده که کاربر در همان روز سفر خود را انجام داده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت که رزرو هتل‌ها با دستگاه‌های موبایلی در لحظه آخر مسافرت انجام می‌شود. در مقابل گفته شده است که ۶۸ درصد رزرو هتل‌ها و دیگر خدمات مسافرتی به صورت معمولی دو روز قبل از مسافرت صورت گرفته است.
کارشناسان می‌گویند، اتاق‌هایی که از طریق موبایل‌ها برای مسافرت رزرو می‌شوند معمولا برای سفرهای کوتاه برنامه‌ریزی می‌شوند. بر اساس آمارهای موجود، ۷۰ درصد اتاق‌های رزرو شده از این طریق تنها برای مسافرت‌های یک شبه اجاره می‌شوند و این در حالی است که ۸۹ درصد اتاق‌ها برای ۲ شب یا کمتر رزرو می‌شوند.