دوربینی ارزان از خانواده کانن
دنیای‌اقتصاد- مدل Powershot A1400 از دوربین‌های کامپکت ارزان‌قیمت CANON در بازار داخلی است.
این دوربین که دارای سنسور تصویر ۱۶ مگاپیکسلی CCD است، توانایی فیلمبرداری HD را داشته و در ضمن به لنز ۲۸ میلی‌متری با توانایی زوم ۵ برابر مجهز است.
انرژی این دوربین هم از باتری‌های قلمی سایز AA تامین می‌شود. این دوربین دارای Eco Mode نیز است. مودی که باعث می‌شود وقتی باتری دوربین در حال اتمام است بتوان با غیرفعال کردن بعضی امکانات دوربین عمر باتری و در نتیجه مدت زمان عکاسی را افزایش داد.
دوربین مذکور قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD را نیز دارد. در مورد بخش عکسبرداری این دوربین هم باید بگوییم که سرعت شاتر دوربین مذکور یک به ۲۰۰۰ ثانیه و حداقل سرعت شاتر ۱۵ ثانیه است. این دوربین به صفحه نمایش ۷/۲ اینچی با دقت ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل مجهز است. تجهیز به چشمی اپتیکال از دیگر قابلیت‌های این دوربین است.
از لحاظ ورودی و خروجی هم این دوربین به خروجی USB، خروجی تلویزیون، PictBridge، میکروفون و اسپیکر داخلی و... مجهز است و در ضمن از کارت‌های حافظه SD , SDHC, SD XC پشتیبانی می‌کند. دوربین ۱۷۴ گرمی این خانواده که ابعاد آن ۹۵×۶۲×۳۰ میلی‌متر است با قیمتی در حدود ۱۹۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.
می‌توان گفت با ویژگی‌هایی که این دوربین ارزان قیمت دارد، Powershot A۱۴۰۰ مناسب افرادی است که دوربینی ارزان می‌خواهند. هرچند که این دوربین فاقد باتری لیتیومی است و انرژی آن از طریق باتری‌های قلمی تامین می‌شود، با این حال اتفاقا این ویژگی خیلی خوب است. زیرا اگر به مسافرت رفته باشیم که دسترسی به برق برای شارژ باتری نداریم، می‌توان پس از تمام شدن شارژ باتری آنها به راحتی آن را تعویض کرد.
در غیر این صورت حتی می‌توان انواع قابل شارژ را برای آن تهیه کرد این دوربین فاقد لرزشگیر تصویر اپتیکال است و در عوض از نوع دیجیتالی آن بهره می‌برد.
به طور کلی می‌توان گفت قیمت ارزان، دارا بودن امکاناتی چون Smart Auto و Eco Mode و کاربری بسیار ساده از نقاط این دوربین ارزان قیمت به شمار می‌آید.