شایع شده که نوکیا و اچ‌تی‌سی در صدد ساخت گوشی‌های هوشمند ویندوزفون با پشتیبانی از دوسیم‌کارت هستند.
به گزارش اخبار خارجی «موبنا»، تاکنون گوشی‌های دوسیم‌کارته‌ای مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون ساخته نشده، اما ظاهرا نوکیا و اچ‌تی‌سی درصددند که ساخت چنین گوشی‌هایی را در دستور کار خود قرار دهند.
براساس گزارش وب‌سایت WPDang، شرکت نوکیا ساخت گوشی دوسیم‌کارته با سیستم‌عامل ویندوز فون هشت را آغاز کرده و اچ‌تی‌سی هم در حال برنامه‌ریزی است که نخستین گوشی خود با چنین قابلیتی را تا اواخر سال‌جاری میلادی راهی بازار کند. تحقیقات نشان داده که گوشی‌های هوشمند دوسیم‌کارته محبوبیت زیادی در میان مردم به ویژه در کشورهای آسیایی همچون هند و چین دارند.
با گوشی‌های دوسیم‌کارته کاربران می‌توانند بدون خاموش کردن یک شماره، از شماره دیگر هم استفاده کرده و همیشه در دسترس باشند. به این ترتیب کاربران پر مشغله‌ای که می‌خواهند شماره کاری آنها از شماره شخصی‌شان جدا باشد می‌توانند به جای دو دستگاه، همزمان از یک گوشی استفاده کنند و ارتباط کاری و شخصی خود را همزمان بدون حمل دستگاه اضافه حفظ کنند.
نوکیا پیش‌تر عرضه گوشی‌های دوسیم‌کارته را با قیمت ارزان‌تر تجربه کرده و توانسته سهم خوبی از این بازار را از آن خود کند.
بر اساس این گزارش، گفته می‌شود شاید نوکیا تا اواخر ماه جاری نخستین گوشی دوسیم‌کارته‌اش را همراه نخستین تبلت، فبلت و سری جدید گوشی‌هایش معرفی کند. از سوی دیگر شایع شده که نوکیا درصدد عرضه ساعت هوشمندی با پشتیبانی از ویندوز فون است تا Galaxy Gear سامسونگ را به چالش بکشد.