بررسی‌های جدید نشان داده است که بیشترین سرقت تلفن‌همراه در شهر شیکاگوی آمریکا صورت می‌گیرد و این گوشی‌ها به محض دزدیده شدن به کشورهایی مانند مغولستان، ویتنام و زیمبابوه منتقل می‌شوند.
به گزارش «ایتنا»، مرکزAbsolute Software که در زمینه تولید نرم‌افزارها و ابزارهای ردیابی گوشی‌ها و رایانه‌های مفقود شده فعالیت می‌کند، با اعلام این خبر توضیح داد که از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۶ میلیون دستگاه الکترونیکی سرقت یا مفقود شده را ردیابی و شناسایی کرده است. از بین این دستگاه‌ها ۹۴ درصد را گوشی‌ها و رایانه‌های لوحی شامل می‌شدند که شرکت‌ها و سازمان‌ها آنها را خریداری کرده بودند.
این مرکز در بررسی‌های خود دریافت که در کشور آمریکا بیشترین گوشی‌ها و رایانه‌های لوحی در منطقه شیکاگو سرقت می‌شوند و پس از آن به ترتیب شهرهای نیو اورلئان، مارِرو، لس‌آنجلس، دترویت، هوستون و واشنگتن قرار دارند. بیشترین گوشی‌ها در مدارس، اتومبیل‌های شخصی، امکان عمومی، مراکز تجاری، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها سرقت می‌شوند. بررسی این مرکز نشان داده است که در سطح جهانی بیشترین گوشی‌ها در کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، برزیل، دانمارک و فرانسه سرقت می‌شوند. در این لیست لندن به‌عنوان پرسرقت‌ترین شهر دنیا برای تلفن‌های همراه قرار دارد.

دزدان موبایل در کدام شهرهای جهان فعال‌ترند؟