یک لپ‌تاپ- تبلت هیبریدی برای کودکان
دنیای‌اقتصاد- این روزها کودکان هم علاقه زیادی به کار با دستگاه‌های دیجیتال شخصی پیدا کرده‌اند و به این دلیل هم شرکت‌های تولیدکننده به طراحی و تولید این محصولات روی آورده‌اند.
در همین راستا به تازگی یک لپ‌تاپ ویژه کودکان با نام Lexibook به بازار معرفی شده است که می‌تواند نظر کاربران بزرگسال را هم به خود جلب کند.
این لپ‌تاپ ساختار هیبریدی داشته و قابلیت چرخش صفحه نمایش و تبدیل شدن به تبلت را هم دارد. این دستگاه با هدف کودکان ۳ تا ۶ ساله طراحی و تولید شده است و امکانات مختلفی را در حد و اندازه یک لپ‌تاپ شخصی کوچک در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید بوده و از نمایشگر تمام لمسی بهره می‌برد.
این دستگاه همچنین از نمایشگر ۷ اینچی LCD بهره می‌برد که تصاویر را با وضوح ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این لپ‌تاپ دارای ۴ گیگابایت حافظه داخلی است و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه microSD را در اختیار کاربران کوچکش قرار می‌دهد. این لپ‌تاپ کوچک دارای امکان Wi-Fi بوده و از آندروید نسخه ۴ بهره می‌برد و به این ترتیب امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف را در کنار بازی‌ها و کتاب‌های الکترونیکی به کاربرانش می‌دهد.
این لپ‌تاپ کوچک در حال حاضر با قیمت ۱۵۰ پوندی در بازار انگلستان عرضه شده است و به فروش می‌رسد.