تبلت‌های جدید با امکانات سخت‌افزاری متوسط
دنیای‌اقتصاد- این روزها وب‌سایت‌های خبری از عرضه دو تبلت جدید شرکت Lenovo در فروشگاه‌های بعضی کشورهای اروپایی خبر داده‌اند. تبلت‌های جدید IdeaPad B6000 و IdeaPad B8000 در واقع اعضای جدید سری تبلت‌های IdeaPad این شرکت هستند که از سیستم عامل آندروید و مشخصات سخت افزاری متوسطی بهره می‌برند.
تبلت IdeaPad B6000 امکانات متنوعی مانند پردازنده‌ چهارهسته‌ای 2/1 گیگاهرتزی MediaTek MT8125 و صفحه نمایش 8 اینچی WXGA با وضوح تصویر 1280 در 800 را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این تبلت دارای یک گیگابایت حافظه رم بوده و از 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این محصول جدید مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسخه 2/4 است و مجهز به یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم هست.
تبلت جدید دیگر Lenovo مدل IdeaPad B۸۰۰۰ است که یک تبلت ۱۰ اینچی بوده و تصاویر را با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این تبلت دارای رم یک گیگابایتی بوده و از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی هم بهره می‌برد. این تبلت مجهز به دوربین ۵ مگاپیکسلی بوده و از سیستم‌عامل آندروید نسخه ۲/۴ بهره می‌برد. این دستگاه همچنین از امکانات ارتباطی مانند بلوتوث ۴ و Wi-Fi هم بهره می‌برد.
این تبلت‌ها با قیمتی در حدود ۲۱۵ یورو برای مدل ۸ اینچیIdeaPad B6000 و 280 یورو برای مدل 10 اینچی با نام IdeaPad B8000 عرضه شده‌اند. کارشناسان و فعالان بازار انتظار دارند که این تبلت‌ها تا پایان ماه جاری میلادی در بازار‌هایی مانند اروپا، آسیای غربی و آمریکای شمالی به بازار عرضه بشوند.