شارژ تلفن با آتش مستقیم
درحالی که این روزها مبتکران راه‌های جدیدی برای شارژ تلفن‌های همراه ارائه می‌کنند، طراحان با تولید یک محصول که از آتش برای شارژ دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کند، اظهار کردند هرکجا آتش باشد، برق هم هست.
به گزارش خبرگزاری مهر، مهم‌ترین ویژگی این محصول که فلیم استوور (FlameStower) نام دارد و آن را از سایر محصولات بازار متمایز می‌کند این است که با هر آتشی کار می‌کند. به نظر می‌رسد که کارکرد این دستگاه ساده باشد. کاربر باید دستگاه را باز کند، آب در مخزن ریخته و قسمت تیغه را در آتش قرار دهد. از اینجا به بعد، فیلم استوور از نقطه افتراق دما بین آتش و آب نسبتا سرد برای تولید برق استفاده می‌کند، این انرژی الکتریسیته به وسیله یک کابل USB به تلفن، دستگاه پخش MP۳، دوربین دیجیتالی یا سایر دستگاه‌ها ارسال می‌شود. خالقان این دستگاه مدعی شدند که دستگاه مذکور می‌تواند با همان سرعت شارژ USB از رایانه که معمولا نصف سرعت شارژهای عادی برق داخل دیوار هستند، دستگاه را شارژ کند.
آنچه از تصاویر منتشر شده و اظهارات سازندگان برمی‌آید، دستگاه فلیم استوور در اندازه‌ای عرضه شده که به سادگی می‌توان آن را حمل کرد، وزن این دستگاه ۱۹۸ گرم و ارتفاع آن در نهایت ۱۵۲ میلی‌متر است. تیم سازنده این دستگاه برای تولید تجاری دستگاه خود از طریق سایت‌ها بودجه جمع کردند و از طریق پیش فروش تبلیغ کرده‌اند تا خریداران با پرداخت ۸۰ دلار برای خود یک دستگاه پیش‌خرید می‌کنند.