از ابتدای ایام حج امسال تاکنون، خانواده‌های حجاج حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دقیقه از ایران با حجاج در عربستان مکالمه کردند. حجاج نیز حدود ۴۳۰ هزار دقیقه با ایران مکالمه داشتند. به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت،‌ حسن کریمی اظهار کرد: این شرکت امسال با توجه به پیش بینی نیازهای ارتباطی ایام حج، علاوه بر افزایش کانال‌های ارتباطی مستقیم بین دو کشور، مسیرهای ترانزیت بین ‌ایران و عربستان را نیز افزایش و مورد بازنگری کیفی قرار داد تا ضمن ارتقای کیفی مکالمات، میزان ترافیک راهیابی نشده (No Route) کاهش چشمگیری یابد.
معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: به منظور ایجاد راحتی و سهولت در برقراری ارتباط بین حجاج و بستگانشان در ایران، شاخص‌های کمی و کیفی ترافیک وارده و صادره به مقصد عربستان هر ساله در ایام حج، به‌طور ویژه تحت نظارت مستمر قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه اشکال و اختلال، بلافاصله هماهنگی لازم از سوی مراکز مدیریت شبکه این شرکت برای رفع آن به کار گرفته می‌شود.
کریمی گفت: حجم دقایق صادره از ایران به سمت عربستان در ایام حج امسال حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دقیقه و حجم ترافیک وارده از کشور عربستان از مسیرهای مستقیم به ایران در حدود ۴۳۰ هزار دقیقه بوده است.
معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: از این رقم نزدیک به ۵۰ درصد ترافیک از طریق مسیرهای مستقیم و مابقی از طریق مسیرهای ترانزیتی هدایت شد.
به این ترتیب درصد موفقیت ارتباطات عربستان (ASR ) به طور متوسط به ۵/۳۲ درصد رسید. وی در پایان گفت: از کل ترافیک صادره به میزان ۴۹ درصد به مقصد اپراتور الاتحاد، ۳۶ درصد به مقصد زین، ۱۴ درصد به مقصد الجوال و بقیه به مقاصد تلفن ثابت عربستان هدایت شده است و علت کاهش اپراتور الحوال در مقایسه با سال‌های گذشته به علت عدم انعقاد قرارداد رومینگ از سوی اپراتورهای سیار داخل کشور بوده است.