تبلت مبتنی بر ویندوز 8 با صفحه نمایشIGZO
دنیای‌اقتصاد- شرکت Sharp هم وارد دنیای تبلت‌های مبتنی بر ویندوز‌8 شده است.
این شرکت به تازگی اولین تبلت مبتنی بر ویندوز ۸ خودش را با نام Mebius Pad رونمایی کرده است. این تبلت ۱/۱۰ اینچی مجهز به صفحه نمایش اختصاصی IGZO این شرکت بوده و تصاویر را با وضوح بالای ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. IGZO تکنولوژی اختصاصی Sharp است که باعث افزایش تراکم پیکسل در صفحه نمایش و کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی آن می‌شود. با این اوصاف وضوح تصویر صفحه نمایش این تبلت جدید بالاتر از نسل دوم سرفیس مایکروسافت است و از آنجایی که پنل آن از نوع IGZO است، احتمالا طول عمر باتری بالاتری هم خواهد داشت. تبلت Mebius Pad دارای پردازنده Atom اینتل سری Bay Trail مدل Z۳۳۷۰ بوده و امکان اجرای نسخه کامل ویندوز ۸ همراه با نرم‌افزارهای قدیمی تحت این سیستم‌عامل را دارد. این تبلت همچنین همراه با نسخه کامل مجموعه نرم‌افزاری آفیس هم ارائه می‌شود.
تبلت جدید Sharp ساختار مقاومی داشته و بدنه آن ضدآب و ضد گرد و غبار است. از آنجایی که این شرکت اعلام کرده است که هدفش از تولید تبلت Mebius Pad، مشتریان شرکتی و تجاری هستند، این تبلت از قلم دیجیتال هم پشتیبانی می‌کند تا یادداشت برداری آسان را در اختیار کاربران بگذارد.
در حالی که هنوز مشخصات فنی دیگر این تبلت مشخص نشده، اما شرکت Sharp وعده داده است که این محصول در اوایل سال ۲۰۱۴ روانه بازار خواهد شد. با این حال اما هنوز قیمت رسمی عرضه آن اعلام نشده است.