تبلت‌های جدید با وضوح تصویر بالا
دنیای‌اقتصاد- شرکت Amazon به‌تازگی تبلت‌های جدید خودش را به بازار معرفی کرده است. این شرکت علاوه بر کاهش قیمت تبلت Kindle Fire HD از دو تبلت جدید 7 و 9/8 اینچی Kindle HDX با پردازنده Snapdragon 800 و صفحه نمایش با وضوح بسیار بالا، رونمایی کرده است. Kindle HDXهای جدید از سیستم-روی-یک-چیپ Snapdragon 800 با چهار هسته 2/2 گیگاهرتزی بهره می‌برند.
صفحه نمایش هر دو تبلت دارای تکنولوژی تشخیص نور محیط است که به‌صورت خودکار شدت روشنایی صفحه نمایش را برای مطالعه کتاب تنظیم می‌کند تا به این ترتیب طول عمر باتری را هم تا ۱۷ ساعت برای مطالعه افزایش دهد. این شرکت طول عمر باتری این تبلت‌ها را برای انجام امور روزمره هم تا ۱۱ ساعت اعلام کرده است.
از دیگر مشخصات سخت افزاری این دو تبلت جدید Amazon می‌توان به حافظه رم دو گیگابایتی و کارت گرافیک Adreno ۳۳۰ اشاره کرد. وضوح تصویر صفحه نمایش تبلت ۷ اینچی HDX برابر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل بوده و وضوح تصویر نسخه ۹/۸ اینچی آن هم ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل گزارش شده است. این تبلت‌های جدید به میزان قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدل‌های قدیمی باریک‌تر شده‌اند. نسخه ۹/۸ اینچی تبلت HDX حدود ۳۴ درصد سبک‌تر از Kindle Fire HD است. Amazon علاوه بر معرفی دو تبلت جدید خود از نسخه جدید سیستم‌عامل Fire OS که با نام Mojito هم شناخته می‌شود، رونمایی کرده است.
نسخه ۹/۸ اینچی HDX از یک دوربین۸ مگاپیکسلی در پشت همراه با یک نرم افزار ویرایش عکس بهره می‌برد که امکان تغییر روشنایی و کنتراست تصویر را به همراه ویرایش تصاویر به کاربرانش می‌دهد. تبلت HDX ۷ با ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و قیمت ۲۲۹ دلار و نسخه LTE آن با قیمت ۳۲۹ دلار از دو هفته دیگر به فروش خواهد رسید. تبلت HDX ۸.۹ هم با قیمت ۳۷۹ دلار برای نسخه مجهز به Wi-Fi و قیمت ۴۷۹ دلار برای نسخه ۴G LTE عرضه خواهد شد.
نسخه جدید سیستم‌عامل Fire OS آمازون که بر پایه آندروید ساخته شده، قابلیت‌های جدید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند موسیقی که در یک فیلم در حال شنیدن هستند بلافاصله خریده یا در مورد شخصیت‌ها آن فیلم بیشتر اطلاعات به‌دست بیاورند. همه این کارها را سیستم‌عامل با شنیدن صدای فیلم یا موزیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نسخه جدید سیستم‌عامل آمازون همچنین انتقال تصاویر از تبلت به تلویزیون‌ها و نمایشگرهای دیگر بسیار آسان شده است. Amazon همچنین سرویس جدیدی را با نام Mayday معرفی کرده که در واقع سرویس پشتیبانی
۷ روز هفته و ۲۴ ساعته است که قرار است همواره به مشتریان تبلت‌های Amazon سرویس‌دهی کند. این سرویس از راه دور انجام می‌شود و در قالب یک صفحه کوچک روی تبلت ظاهر شده و به کاربران راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کند.