شرکت بلک‌بری که این روزها مشکلات فراوانی را پیش‌روی خود می‌بیند، روز گذشته اعلام کرد که از اواخر هفته جاری سرویس پیام‌رسان BBM آن روی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید گوگل و iOS اپل هم عرضه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آی‌تی‌پی، این سرویس پیام‌رسان تاکنون فقط روی گوشی‌های هوشمند بلک‌بری عرضه می‌شد. اما شرکت کانادایی بلک‌بری می‌کوشد با عرضه نسخه‌های ویژه BBM برای آی‌فون و آندروید، محبوبیت خود را نزد کاربران جهانی افزایش دهد. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بلک‌بری این روزها به دنبال یک خریدار خصوصی می‌گردد تا شرکت را به طور کامل واگذار کند و این در حالی است که منابع آگاه گزارش داده‌اند، مراکزی که راغب به خرید بلک‌بری هستند تمایل به خرید سیستم‌عامل، سرویس پیام‌رسان BBM و امتیازهای مربوط به صفحه‌کلید سخت‌افزاری این شرکت را دارند.
این ابزار پیام‌رسان از تاریخ ۲۱ سپتامبر برای سیستم‌عامل آندروید ۰/۴ (Ice Cream San) به بالا عرضه می‌شود و در روز ۲۲ سپتامبر به دست صاحبان سیستم‌عامل iOS ۶ و بالاتر می‌رسد. دو سیستم‌عامل آندروید و iOS هم‌اکنون حاکمیت بازار جهانی موبایل را در اختیار گرفته‌اند و این دو سیستم‌عامل درمجموع صاحب ۵/۹۲ درصد بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی همراه هستند. به گفته شرکت تحقیقاتی IDC، در فصل دوم سال جاری میلادی بلک‌بری تنها ۳ درصد از این بازار را در گستره جهانی در دست داشته است.