10 مدیر برتر آی تی با پاداش‌های میلیون دلاری را بشناسید
خبرآنلاین- هر کمپانی برای دادن پاداش و عایدی ناشی از اضافه حقوق برای خود قانون دارد، اما اغلب کمپانی‌ها به مدیرانی پاداش می‌دهند که سود کمپانی را بالا برده و باعث سود بیشتر در بازار بورس شوند. (منهای الوپ مدیر اجرایی نوکیا) پاداش و دستمزد ۲۵ میلیون دلاری استفان الوپ مدیر اجرایی نوکیا که حالا مدیر بخش موبایل و ابزارهای مایکروسافت شده، واکنش‌های مختلفی را در دنیای آی تی در پی داشته است.
در این مقاله ۱۰ مدیر برتر با پاداش‌های میلیون دلاری را با هم می‌شناسیم:
۱- گریک لووی / Gregg Lowe
از سال ۲۰۱۲ به این سو گریک لووی، پرزیدنت و مدیر اجرایی(CEO) کمپانی aFreescale semiconductor بوده است. وی از کمپانی Texas Instruments در حالی که قائم مقام بود، به عنوان مدیر با سابقه در امور تراشه‌ها و ریزپردازنده‌ها وارد کمپانی Freescale شد.
جمع پاداش و مزایا(perks عایدی اضافه بر حقوق): ۹.۶۵۹.۱۸۶ دلار شامل ۱,۰۰۰,۰۰۰ bonus پاداش و ۸,۶۵۹,۱۸۶ perks عایدی اضافه بر حقوق.
۲- بابی کوتیک / robert Bobby Kotick
بابی کوتیک، مدیر، پرزیدنت و مدیر اجرایی کمپانی Activision Blizzard است. این کمپانی بعد از نینتندو ، دومین کمپانی برتر در زمینه گیم است. پاداش و مزایای بابی ۷.۰۲۰.۴۴۱ دلار است. (شامل پاداش ۶,۹۵۴,۲۹۱ bonus و عایدی اضافه حقوق ۶۶,۱۵۰ perks).
۳- راندال استفانسون / Randall Stephenson
رییس هیات‌مدیره و مدیر اجرایی کمپانی AT&T است. در سال ۲۰۰۷ کمپانی متبوع خود را وارد عرصه جهانی کسب و کارموبایل و سرویس‌ها و خدمات مرتبط کرد. جمع پاداش و مزایایی که وی در سال ۲۰۱۲ دریافت کرد: ۶.۸۶۳.۳۰۸ دلاربوده است. (شامل پاداش ۶,۰۶۰,۰۰۰ bonus و عایدی اضافه بر حقوق ۸۰۳,۳۰۸ perks).
4-وندل/Corning Incorporated
رییس هیات مدیره و مدیر اجرایی کمپانی تکنولوژیکیCorning Incorporated که در آوریل ۲۰۰۵ مدیر اجرایی و در ۲۰۰۷ نیز رییس هیات مدیره شد. مجموع پاداش و مزایای دریافتی وندل در سال ۲۰۱۲ بیش از ۶.۸۳۸.۲۰۷ دلار بوده است.(پاداش ۶,۲۶۵,۹۱۰ bonus و عایدی اضافه بر حقوق ۵۷۲,۲۹۷ perks).
۵- جان کوین / John Coyne
پرزیدنت و مدیر اجرایی سابق در کمپانی معروف وسترن دیجیتال که در سال ۲۰۱۲ پاداش و مزایایی معادل ۶.۸۱۴.۲۷۰ دلار دریافت کرد و در حال حاضر استیو میلیگان جانشین وی شده است.(پاداش ۶,۷۷۲,۵۰۰ bonus و عایدی اضافه بر حقوق ۴۱,۷۷۰ perks).
۶- پاول اوتلینی / Paul Otellini
پاول اوتلینی پرزیدنت و مدیر اجرایی سابق اینتل که برایان کرازانیچ در دوم ماه مه ‌۲۰۱۳ جای وی را در اینتل گرفت. مجموع پاداش و مزایای اوتلینی در سال ۲۰۱۲ حدود ۵.۷۵۷.۷۰۰ دلار بوده است.(پاداش ۵,۲۳۴,۵۰۰ bonus و عایدی اضافه بر حقوق ۵۲۳,۲۰۰ perks).
۷- ویلیام براون / William Brown
ویلیام براون پرزیدنت و مدیر اجرایی کمپانی Harris Corp از نوامبر ۲۰۱۱ به این سو است و مجموع پاداش و مزایای دریافتی وی در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۵.۷۳۴.۹۹۷ دلار بوده است.(پاداش ۵,۳۰۰,۰۰۰ bonus و عایدی اضافه بر حقوق ۴۳۴,۹۹۷ perks).
۸- لری الیسون / Larry Ellison
لری الیسون مدیر اجرایی کمپانی اوراکل مجموع پاداش و مزایای وی در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۵.۴۶۷.۲۹۵ دلار بوده است.(پاداش ۳,۹۱۸,۶۶۳ bonus و عایدی اضافه بر حقوق ۱,۵۴۸,۶۳۲ perks).
۹- دانیل هسه / Daniel Hesse
از نوامبر ۲۰۰۷ به این سو مدیر اجرایی در کمپانی Sprint Nextel بوده و در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۵.۱۶۹.۷۹۱ دلار بوده است.(شامل پاداش ۵,۰۰۲,۴۵۷ bonus و عایدی اضافه بر حقوق ۱۶۷,۳۳۴ perks).
۱۰- ویرجینیا رامتی /Virginia Rometty
رییس هیات مدیره، پرزیدنت و مدیر اجرایی آی بی ام از ابتدای ۲۰۱۲ به این سو است و مجموع پاداش و مزایای دریافتی وی ۴.۶۰۲.۷۲۵ دلار است. (شامل پاداش ۳,۹۱۵,۰۰۰ و عایدی اضافه بر حقوق ۶۸۷,۷۲۵ perks).