قلم استایلوس و خط‌کش دیجیتال برای آی‌پد

دنیای‌اقتصاد- شرکت Adobe که در ابتدای سال‌جاری میلادی دو سخت‌افزار با قابلیت اتصال به سیستم ذخیره ابری را معرفی کرد؛ Mighty که یک قلم استایلوس با قابلیت اتصال به سیستم ذخیره ابری است و Napoleon که یک راهنما و یک خط‌کش دیجیتال است. حالا این شرکت اعلام کرده است که این ابزارها در حال طی کردن مراحل تولید و طراحی بودند و حالا قرار است در شش ماهه اول سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار شوند. Adobe برای تولید و عرضه این محصولات با Adonit که یک شرکت تولیدکننده قلم‌های استایلوس Jot است همکاری کرده. این محصولات با استفاده از آلومینیوم براق ساخته شده‌اند و برای اولین بار قابلیت اتصال و استفاده از سیستم‌های ذخیره ابری Adobe را داشته و امکان ذخیره تنظیمات و پروژه‌های کاربر در آن اضافه شده است.در هر دو ابزار بلوتوث LE تعبیه شده است و قلم ابری Mighty، دارای حساسیت به فشار است که امکان تنظیم کلفتی خطوط را در اثر فشار وارد شده به کاربر می‌دهد. خط ‌کش دیجیتال هم این قابلیت را به کاربر می‌دهد تا با استفاده از قلم، خطوطی بدون انحنا ترسیم کند.

این ابزار راحتی و سرعت کار با قلم و کاغذ را در محصولات دیجیتال به کاربرانش می‌دهد. این محصولات علاوه بر در دسترس قرار دادن امکاناتی که کاغذ و قلم در اختیار شما قرار می‌دهند، ویژگی‌های بیشتری مانند امکان ذخیره‌ روی سیستم ابری را دارند. این قلم دیجیتال به فشار حساس بوده و قادر است خطوطی طبیعی را مانند مداد در تبلت کاربران ترسیم کند. این قلم با قابلیت اتصال به سیستم ابری Adobe، این امکان را به کاربران می‌دهد تا تمام تنظیمات، قلم‌ها، رنگ‌ها و منابع لازم را برای انجام پروژه‌های گرافیکی همیشه همراه خودشان داشته باشند.

همراه با معرفی این ابزار‌های دیجیتال، شرکت Adobe اپلیکیشن Creative Cloud Apps را هم عرضه کرد که تا حالا یک میلیون بازدید از آن شده است. همچنینPhotoshop Photography Program هم راه‌اندازی شده است تا کاربران فتوشاپ CS۳ و نسخه‌های بالاتر بتوانند با ۱۰ دلار هزینه ماهانه از Photoshop و Lightroom استفاده کنند.