آی‌پد را به یک اسکنر سه بعدی تبدیل کنید

دنیای اقتصاد- در حالی که تکنولوژی چاپ سه بعدی هر روز محبوب‌تر می‌شود، ابزارها و دستگاه‌های سازگار با این تکنولوژی هم بازار داغ و پررونقی پیدا می‌کنند. در حالی که دوربین‌های سه بعدی معمولا گران‌قیمت هستند و اغلب کاربران امکان خرید آنها را ندارند، یک شرکت نوظهور یا استارتاپ جدید ایده‌ای جالب را ارائه داده است. این ایده به صورت ابزاری تازه ارائه شده است که در واقع مجموعه‌ای از حسگرها بوده که به پشت آی‌پد متصل شده و امکان ذخیره تصاویر سه بعدی را فراهم می‌آورد. سپس می‌توان از اطلاعات سه بعدی ذخیره شده از اشیا، برای چاپ سه بعدی آنها استفاده کرد. از این حسگر ویژه حتی می‌توان برای اجرای بازی‌های واقعیت افزوده هم بهره گرفت.

این حسگر اشیای مختلف محیط را به سرعت و به صورت سه بعدی اسکن کرده و بعد اطلاعات مربوط به فاصله و هندسه جسم را ذخیره می‌کند. بلافاصله پس از اسکن جسم، اطلاعات مربوط به ابعاد آن در اختیار آی‌پد قرار می‌گیرد تا نرم‌افزارهای مختلف از آنها استفاده کنند.

این حسگر حتی از دوربین خود آی‌پد هم برای اسکن دقیق اجسام بهره می‌گیرد. در واقع دو حسگر موجود روی این ابزار با دوربین آی‌پد و حسگرهای داخلی مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ تبلت هماهنگ شده و با یکدیگر برای اسکن درست و دقیق اجسام همکاری می‌کنند.

این در حالی است که تا قبل از ارائه این ایده، از طریق نرم افزار ۱۲۳D Catch طراحی اجسام سه بعدی در آی‌پد امکان‌پذیر بود.

این پروژه به تازگی در وب سایت Kickstarter که به معرفی طرح‌های جدید اختصاص دارد، معرفی شده و توانسته است نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. انتظار می‌رود به زودی این محصول به تولید انبوه رسیده و به طور ویژه برای آی‌پد عرضه شود.