مدیر تلفن‌های همراه هوواوی در اروپا طی مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت ژورنال توضیح داد که این شرکت یکی از شرکای استراتژیک مایکروسافت باقی خواهد ماند و به تولید گوشی‌های هوشمند ویندوزی ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار - نیوز، هوواوی اعلام کرد، با وجود اینکه مایکروسافت شرکت نوکیا را خریداری کرده و گوشی‌های آن را تحت مدیریت خود تولید می‌کند، اما این شرکت چینی همچنان به سیستم‌عامل ویندوز فون متعهد است و نسل جدید محصولات خود را مبتنی بر آن تولید خواهد کرد.
شرکت هوواوی هشدار داد که خرید شرکت موتورولا توسط گوگل می‌تواند روی سیستم‌عامل آندروید اثراتی را برجا بگذارد. در کنار این مساله نگرانی‌های مشابهی در مورد خرید شرکت نوکیا توسط مایکروسافت وجود داشت.
«ریچارد رن» (Richard Ren) مدیر تلفن‌های همراه هوواوی در اروپا طی مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت ژورنال توضیح داد: «ما یکی از شرکای استراتژیک مایکروسافت باقی خواهیم ماند». او همچنین تایید کرد که محصولات بیشتر هوواوی مبتنی بر سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت در دست توسعه و تولید است.
هوواوی یکی از چهار تولیدکننده تلفن‌همراه در جهان محسوب می‌شود که از سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. دیگر شرکای مایکروسافت در این زمینه شامل نوکیا، سامسونگ و HTC می‌شوند. با این وجود باید توجه داشت که سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت برای شرکت هوواوی گزینه قابل ملاحظه‌ای محسوب نمی‌شود و بخش اعظم گوشی‌های آن مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید گوگل تولید می‌شوند.