شرکت نوکیا با گوشی‌های خود که مبتنی بر ویندوزفون مایکروسافت هستند در فصل دوم سال جاری میلادی 8/11 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند خاورمیانه را در اختیار داشت. در مقابل شرکت اپل و سیستم‌عامل iOS آن تنها 4/11 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند خاورمیانه را در دست گرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، فروش گوشی‌های هوشمند در منطقه خاورمیانه افزایش یافته است و در همین راستا مرکز تحقیقاتی IDC نتایج آخرین بررسی‌های خود را در این زمینه منتشر کرده است. در گزارش اخیر مرکز تحقیقاتی IDC آمده است که در فصل دوم سال ۲۰۱۳ میلادی فروش گوشی‌های هوشمند در منطقه خاورمیانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/۱۶ درصد افزایش یافته است. بررسی مرکز IDC در منطقه خاورمیانه شامل کشور ترکیه و کشورهای آفریقای شمالی به‌جز مصر می‌شود. شرکت نوکیا با سهم ۲/۴۵ درصدی بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در خاورمیانه محسوب می‌شود و با داشتن رقبای سرسخت، همچنان موفق شده است، این موقعیت را برای خود حفظ کند. این رقم مجموع بازار تلفن‌های همراه معمولی و گوشی‌های هوشمند را دربر می‌گیرد.
پس از نوکیا شرکت کره‌ای سامسونگ با سهم ۳/۱۸ درصدی در لیست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های همراه در منطقه خاورمیانه ایستاده است. در بخش گوشی‌های هوشمند نوکیا در فصل نخست سال‌جاری میلادی ۷/۹ درصد از این بازار را در اختیار داشت و در فصل دوم رقم یاد شده را به ۸/۱۱ درصد رساند. این موفقیت به واسطه افزایش فروش سری گوشی‌های ویندوزی Lumia صورت گرفت که در فصل دوم سال جاری میلادی اپل و سیستم‌عامل iOS آن تنها ۴/۱۱درصد از بازار گوشی‌های هوشمند خاورمیانه را در دست گرفت.

ویندوز فون مایکروسافت محبوب‌ترین در خاورمیانه