دنیای اقتصاد- افزایش تقاضا برای تبلت طی ماه گذشته و رونق بازار تبلت‌های ارزان قیمت با رشد تقاضا برای نمونه‌های کارکرده تبلت‌های گران‌قیمت توام شده است. به طوری که در بازار شاهد رونق نسبی بازار تبلت‌های کارکرده گران قیمت هستیم.
به گفته فعالان بازار، این یک اتفاق کاملا طبیعی است که در بازار کالاهای دیجیتالی مشاهده می‌شود و زمانی که کالایی در بازار با افزایش قیمت و کاهش موجودی مواجه می شود تقاضا به سمت نمونه‌های کارکرده بازار می‌رود. این اتفاق درست زمانی که در بازار لپ تاپ با رشد ناگهانی قیمت مواجه شدیم رخ داد و شاهد بودیم که فروشندگان لپ تاپ‌های کارکرده از شرایط به وجود آمده در بازار سود برده و نمونه‌های کارکرده را با قیمت بالا به فروش رساندند. به گفته فعالان بازار تبلت،اینک این اتفاق در بازار تبلت‌های گران قیمت رخ داده و در چنین شرایطی در بازار تبلت‌های گران قیمت به ویژه آی‌پد با رشد تقاضا برای نمونه‌های کارکرده مواجه شده‌ایم که این تبلت‌ها با حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان ارزان‌تر از نمونه‌های آکبند به فروش ‌می‌رسند.
به گفته آنها، اکثرا تبلت‌های کارکرده مورد توجه دانشجویانی است که تمایلی به خرید نمونه‌های ارزان قیمت بازار نداشته و به دنبال برندهای محبوب هستند.

تبلت‌های کارکرده، در بازار محبوب شدند