رشد ۲۸ درصدی بازار جهانی دستگاه‌های رایانه‌ای هوشمند در سال 2013
بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت شامل رایانه‌های شخصی، رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند تا پایان سال 2013 میلادی نسبت به سال گذشته رشد 8/27 درصدی خواهد داشت که این رقم اندکی از رشد 3/30 درصدی این بازار در سال 2012 کمتر است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار - نیوز، رشد اصلی این بازار مربوط به فروش بالای رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی می‌شود و این در حالی است که طی سال 2013 میلادی از فروش جهانی رایانه‌های شخصی 10 درصد کاسته شده است. در حال حاضر عرضه جهانی رایانه‌های شخصی از رایانه‌های لوحی بیشتر است، اما مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است که تا سال 2015 میلادی فروش جهانی رایانه‌های لوحی از رایانه‌های شخصی بیشتر خواهد شد.
گوشی‌های هوشمند همچنان در حجم بالا وارد بازار جهانی می‌شود و این طور که مرکز IDC پیش‌بینی کرده است، در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۴/۱ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی خواهد شد تا با این رقم ۶۹ درصد بازار جهانی تلفن‌های همراه در اختیار گوشی‌های هوشمند قرار گیرد.
مرکز IDC بر این باور است که دستگاه‌های الکترونیکی با قیمت ارزان محبوب‌ترین بخش در این بازار محسوب می‌شوند و بیشترین تاثیر را در رونق گرفتن بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند برجا خواهند گذاشت.