هارددیسک‌های فوق باریک برای تبلت‌ها
دنیای‌اقتصاد- در حالی که هر روز استفاده از تبلت‌ها افزایش پیدا می‌کند و این محصولات طرفداران بیشتری هم در بازار دارند.
به این ترتیب نیاز کاربران به داشتن حافظه‌ای با حجم بالا در این محصولات افزایش پیدا کرده است. حالا تولیدکنندگان هم به دنبال تولید محصولاتی برای راضی نگه داشتن خریداران هستند تا با کسب سهم بیشتری از بازار، سود بیشتری را هم به دست بیاورند. حالا شرکت Seagate یک هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی فوق باریک را معرفی کرده است تا به‌عنوان حافظه ذخیره‌سازی در تبلت‌های آندرویدی به‌کار برده شود.
هارددیسک‌های ۵ میلیمتری این شرکت در حال حاضر هم در بسیاری از لپ‌‌تاپ‌های ظریف و باریک به‌کار برده می‌شوند، اما حالا Seagate هاردهای Ultra Mobile HDD را برای تبلت‌های آندرویدی معرفی کرده است.
این هارد دیسک‌های فوق باریک از نظر طراحی تغییری نکرده‌اند، در حالی که یک حافظه‌ فلش ۸ گیگابایتی به‌عنوان حافظه Cache روی آن اضافه شده است. این هاردهای جدید علاوه بر مصرف پایین انرژی، مقاومت بیشتری هم در برابر ضربات دارند. براساس اعلام Seagate این هارددیسک‌ها با وجود ارائه ظرفیت بالا برای یک تبلت، به خاطر استفاده از یک حافظه Cache پرسرعت ۸ گیگابایتی، سرعت بالایی برای انتقال اطلاعات دارد. با این حال اما شرکت Seagate هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ و قیمت عرضه این هارد‌دیسک‌های فوق باریک را اعلام و منتشر نکرده است.