مینی پی‌سی‌های جدید با پردازنده هاسول
دنیای‌اقتصاد- شرکت Gigabyte به‌تازگی جدیدترین نسل مینی پی‌سی‌های خودش را با نام BRIX معرفی کرده است. این مینی پی‌سی‌های جدید مجهز به پردازنده‌های نسل چهارم هاسول اینتل هستند. مینی پی‌سی‌های جدید این شرکت از نظر پردازشی و گرافیکی قدرتمندتر شده‌اند و همچنین توانایی پخش ویدئوهایی با کیفیت 4K را هم دارند.
Gigabyte چهار مدل مختلف از این مینی‌پی‌سی‌ها را با پردازنده‌های متفاوتی از سری هاسول اینتل به بازار عرضه خواهد کرد که همه‌ آنها از سری U این پردازنده‌ها که مخصوص اولترابوک‌ها بوده و مصرف انرژی پایینی هم دارند، بهره می‌برند. این مینی‌پی‌سی‌های جدید دارای پورت‌های ارتباطی مختلفی مانند خروجی HDMI، Ethernet، mini Display Port، چهار درگاه USB ۳/۰، خروجی صوتی SPDIF و قفل Kensington هستند که امکانات ارتباطی مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
برخلاف مینی پی‌سی اینتل ملقب به NUC، شرکت Gigabyte در مینی‌پی‌سی‌های جدیدش به صورت پیش‌فرض قابلیت ارتباط از طریق Wi-Fi و Bluetooth ۴.۰ را قرار داده است. سری جدید مینی پی‌سی‌های BRIX امکان پشتیبانی از ویدئوهایی با کیفیت ۴K را داشته و قابلیت نمایش دو تصویر همزمان را از طریق HDMI و خروجی تصویری دارند.
یکی از قابلیت‌های کاربردی در این مینی پی‌سی‌ها امکان اتصال آن به پشت تلویزیون‌های HDTV یا مانیتور‌ از طریق VESA است که از طریق براکت عرضه شده به همراه آن قابل استفاده است. شرکت Gigabyte اما هنوز تاریخ و قیمت عرضه نهایی این محصولات جدیدش را اعلام نکرده است.