لپ‌تاپ- تبلت هیبریدی با پردازنده هاسول
دنیای‌اقتصاد- شرکت Lenovo حالا بعد از موفقیت نسخه اول لپ‌‌تاپ هیبریدی خودش با نام Yoga در بازار، حالا نسخه دوم آن را با نام Yoga 2 Pro معرفی و رونمایی کرده است. این لپ‌تاپ هیبریدی جدید دارای صفحه نمایش 3/13 اینچی لمسی است که امکان پشتیبانی از 10 نقطه لمسی به صورت همزمان را دارد.
نکته جالب درباره این صفحه نمایش وضوح تصویر ۳۲۰۰ در۱۸۰۰ پیکسلی آن است که با نسبت تصویر ۱۶:۹ یک صفحه نمایش خوب و کامل برای تماشای فیلم و بازی کردن است. این صفحه نمایش دارای پنل IPS بوده و زاویه دید در آن به ۱۷۸ درجه می‌رسد تا کاربران آن به راحتی تصاویر را از فاصله نزدیک به کناره‌ها بدون افت کیفیت تماشا کنند.
Yoga ۲ Pro با وزن ۳۹/۱ کیلوگرمی، بدنه‌ای با ضخامت برابر ۵/۱۵ میلیمتر دارد. طراحی این لپ‌‌تاپ جدید به شکلی است که کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند دستگاه را به یکی از چهار حالت تبلت، لپ‌‌تاپ، ایستاده و خمیده در بیاورند.
این لپ‌تاپ مجهز به چهارمین نسل پردازنده اینتل Core i۷ ULT بوده و از‌ حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و تکنولوژی WiDi اینتل برای استریم بی‌سیم محتوا روی تلویزیون‌ها بهره می‌برد. این دستگاه دارای بلندگوهای Dolby Home Theater برای پخش صدا با کیفیت مناسب است و باتری آن در هر بار شارژ کامل کارکرد ۹ ساعتی
دارد.
صفحه کلید این لپ‌تاپ هیبریدی به رنگ خاکستری یا نارنجی است که می‌تواند برای کاربران و خریداران جالب توجه باشد. این دستگاه مبتنی بر آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت یعنی ویندوز ۸ است.
لپ‌‌تاپ- تبلت هیبریدی Yoga ۲ Pro، از قابلیت‌ها و برنامه‌های ویژه شرکت Lenovo مانند نرم‌افزار Yoga Pics که وظیفه معرفی برنامه‌های مورد نیاز در حالت‌های مختلف لپ‌‌تاپ را دارد، هم بهره می‌برد.
برای مثال در حالت تبلت،‌ این برنامه بازی‌های جالبی مانند Birizzle یا برنامه‌هایی مانند Zinio که مخصوص خواندن فایل‌های الکترونیکی‌ است، پیشنهاد می‌دهد یا در حالت خمیده، برنامه‌هایی مانند Fresh Paint و برنامه استریم موزیک Rara را به کاربران توصیه می‌کند.
شرکت Lenovo اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این لپ‌تاپ هیبریدی و جالب را اعلام و منتشر نکرده است.