لوگوی مسطح برای گوگل مدرن
دنیای‌اقتصاد- غول موتور جست‌وجوی اینترنتی دنیا هفته پیش تولد پانزده سالگی‌اش را جشن گرفت.
حالا این شرکت می‌خواهد حتی شکل ظاهری و گرافیکی خود را هم تغییر بدهد. هر چه باشد سلیقه گرافیکی و تصویری طرفداران گوگل هم در این سال‌ها تغییر کرده است و با این اوصاف است که گوگل به فکر تغییر لوگوی خود افتاده است. گوگل قصد دارد یک لوگوی جدید و مسطح‌تر را رونمایی کند. این لوگوی جدید یک سمبل مناسب و اختصاصی برای یک گوگل مدرن نبوده، بلکه نقطه اوج تکامل طراحی در بیش از یک دهه است.
هفته گذشته شرکت Yahoo بعد از مدت‌ها انتظار کاربران، لوگوی جدیدش را رونمایی کرد. حالا Yahoo دیگر تنها شرکت بزرگ تکنولوژی در سیلیکون ولی نیست که یک لوگوی جدید را ارائه کرده است، گوگل هم خودش را برای باز طراحی لوگوی این شرکت آماده می‌کند. البته برخلاف Yahoo، گوگل تصمیم دارد این روند را با سکوت و به دور از جنجال طی کند؛ اگرچه این شرکت هنوز جزئیات مربوط به این لوگوی جدید را به صورت رسمی اعلام نکرده است، اما لوگوی جدید گوگل در بعضی وب سایت‌ها لو رفته است.
هرچند تغییر چندانی در این لوگو اعمال نشده است، اما قطعا لوگوی جدید برای یک گوگل مدرن مناسب‌تر است. به همین ترتیب لوگوهای مربوط به بخش‌های دیگر گوگل مانند کروم هم به تدریج تغییر می‌کنند. با این اوصاف از حالا می‌توانیم لوگوهای گوگل را به جای حالت سه بعدی قبلی، با طراحی صاف و مسطح‌تر ببینیم.