یک دوربین فیلمبرداری برای ورزشکاران
دنیای‌اقتصاد- همه ما دوست داریم از لحظات خوب و شیرین و همچنین هیجان انگیز زندگی تصاویری زنده و در دسترس داشته باشیم. تصاویری که با تماشای آنها خاطرات خوب را دوباره زنده کنیم و لذت ببریم. برای رسیدن به این هدف محصولاتی به بازار عرضه شده‌اند که دوربین‌های فیلمبرداری از دسته کالاهای کارآمد و البته محبوب در این زمینه هستند.
اما این دوربین‌ها به دلیل حجم و وزنی که دارند (حتی سبک وزن‌ترین و کوچک‌ترین آنها) برای تصویربرداری از رویدادهای هیجان انگیز زندگی مانند انجام فعالیت‌های ورزشی پر تحرک و... چندان کارآمد نیستند. به همین دلیل کالاهایی جدید به بازار عرضه شده‌اند که دوربین‌های فیلمبرداری که به اصطلاح دوربین‌های ورزشی نام گرفته‌اند وارد بازار شده‌اند. GoPro یکی از برندهای مطرح و شناخته شده در این زمینه است که مدل‌های گوناگونی از دوربین‌های ضدآب ورزشی را که اصلا مخصوص فیلمبرداری از فعالیت‌های پرتحرک و هیجان‌انگیز طراحی شده است به بازار عرضه کرده است. مدل Hero۳ Black Edition یکی از دوربین‌های محبوب این برند است که نسبت به مدل‌های پیشین به طرز چشمگیری کوچک و سبک شده‌اند به طوری که تا ۳۰ درصد کوچک‌تر، تا ۲۵ درصد سبک‌تر و البته تا حد زیادی باریک‌تر نیز است. این دوربین به حسگر تصویر CMOS با دقت ۱/۱۲ مگاپیکسل و لنزی با محدوده دیافراگم f/۲.۸ مجهز است و توانایی فیلمبرداری ۴k را نیز دارد.
دوربین فیلمبرداری مذکور توانایی k۴ با سرعت ۱۵ فریم بر ثانیه، توانایی فیلمبرداری ۲.۷K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، توانایی فیلمبرداری ۱۰۸۰p Full HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، توانایی فیلمبرداری ۱۴۴۰p HD با سرعت ۴۸ فریم بر ثانیه، توانایی فیلمبرداری ۹۶۰p HD با سرعت ۱۰۰ فریم بر ثانیه، توانایی فیلمبرداری ۷۲۰p HD با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، توانایی فیلمبرداری WVGA با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه را دارد.
به همراه Hero۳ یک ریموت کنترل هم آمده که با Wi-Fi کار می کند. این ریموت می‌تواند تا ۵۰ دوربین گوپرو را از فاصله ۶۰ متری کنترل کند. ریموت ضدآب و قابل اتصال به لباس را می‌توان به طور جداگانه برای نسخه‌های مشکی و سفید خریداری کرد. به همراه این دوربین، یک کیس ضدآب تا عمق ۶۰ متر نیز عرضه می‌شود. یکی دیگر از تجهیزات جانبی این دوربین وسیله‌ای به نام LCD Touch Bacpac است.
کاربرد این وسیله نیز جبران عدم برخورداری این دوربین از صفحه نمایش است. این وسیله به پشت دوربین متصل می‌شود و می‌تواند به عنوان نمایشگر آن عمل کند. این دوربین در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید به بازار عرضه شده است که برخلاف دوربین‌های دیگر این رنگ‌بندی کاملا جهت دار است. طوری‌که رنگ مشکی باقابلیت‌ترین نمونه از این دوربین‌ها است که قابلیت عکاسی پیاپی ۱۰ فریم در ثانیه را داشته و همچنین توانانی فیلمبرداری ۴k را نیز دارد.
دوربین محبوب gopro با قیمتی در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.