دنیای‌اقتصاد- این روزها در بازار خرید و فروش تلویزیون شاهد تمرکز برخی از برندهای پرفروش روی محصولاتی با تکنولوژی‌های محبوب و البته کمیاب در بازار هستیم.
محصولاتی مانند تلویزیون‌های مبتنی بر تکنولوژی پلاسما که با توجه به کاهش عرضه نمونه‌های وارداتی اینک در بازار کمیاب شده و حالا گویا شرکت‌های تولیدکننده داخلی درصدد رفع این معضل (کاهش موجودی نمونه‌های پلاسما) برآمده‌اند.
به این منظور شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی اقدام به عرضه نمونه‌های جدیدی از تلویزیون‌های پلاسما به بازار کرده‌اند که قیمتی مناسب دارند. به گفته فعالان بازار، این تلویزیون‌ها که قیمتی حدود یک تا دو و نیم میلیون و گاه بیشتر دارند، مورد توجه خریداران قرار گرفته و بازار خوبی دارند.
این درحالی است که یکی از عرضه‌کنندگان محصولات صوتی و تصویری پاناسونیک که در عرضه نمونه‌های پلاسما مطرح است، می‌گوید: با توجه به بروز مشکلات وارداتی میزان عرضه پلاسماهای پاناسونیک کاهش یافته است و این شرایط موقعیت خوبی شده است برای تمرکز برندهای دیگر روی این محصولات. به همین دلیل در بازار شاهد هستیم که سایر برندها به سراغ پلاسماها رفته‌اند.
در حالی‌که مصرف‌کنندگان می‌دانند تلویزیون‌های پلاسمای برندهای دیگر به پای برند پاناسونیک در این زمینه نمی‌رسد.
در هر حال پلاسماها در حال حاضر در بازار خرید و فروش می‌شوند و به دلیل قیمت مناسبی که دارند مورد توجه قرار گرفته‌اند به طوری‌که برخی پلاسماها را جایگزین ال سی دی‌ها دانسته‌اند.

بازگشت مدل‌های جدید پلاسما به بازار تلویزیون