شرکت فناوری اپل از جمعه برنامه مبادله آی‌فون را که بسیاری مدت‌ها در انتظار آن بودند، راه‌اندازی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، یک سخنگوی شرکت اپل اظهار کرد: مشتریان با این اقدام خود علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست می‌توانند برای تلفن‌های مرجوعی خود اعتبار کسب کنند و این اعتبار را برای خرید یک آی‌فون جدید مورد استفاده قرار دهند.
البته این طرح برای کاربرانی است که تحت قرارداد با اپراتورهای مخابراتی هستند. برنامه معاوضه جایگزین خدمات بازیافت اپل شده است؛ در برنامه بازیافت مشتریان گجت‌های قدیمی خود را در ازای دریافت کارت‌های هدیه یا اعتباری اپل پست می‌کردند. اکنون کاربران می‌توانند در ازای ارائه آی‌فون‌های قدیمی خود به فروشگاه اپل اعتبار دریافت کنند.
در ازای هر آی‌فون بسته به شرایطی که در آن قرار دارد مبلغی تا ۲۸۰ دلار پرداخت می‌شود. درحال حاضر برنامه‌های معاوضه گجت‌های قدیمی با نو در بسیاری از شرکت‌های ثالث یا سایت‌هایی که تلفن‌های قدیمی و کارکرده می‌فروشند اجرا می‌شود. در این میان سایت‌هایی هم وجود دارند که با پرداخت ۳۵۰ دلار برای یک آی‌فون که در شرایط عالی قرار دارد فعالیت می‌کنند. برنامه معاوضه جدید، آخرین تلاش اپل برای جذب و حفظ مشتریان خود است. مشتریان می‌توانند از این اعتبار برای خرید آی‌فون جدید استفاده کنند، ویژگی که این برند را در مقابل رقبای خود قرار می‌دهد.

خرید آی‌فون‌های قدیمی در ازای اعتبار خرید آی‌فون جدید