عینک‌های ناکارآمد به بازار آمدند
دنیای اقتصاد- این روزها در بازار خرید و فروش کامپیوتر شاهد عرضه برخی از کالاها هستیم که شاید تصور حضور آنها یا ارتباط آنها با چنین بازاری تا کنون وجود نداشته است.
کالاهایی نظیر عینک‌هایی با شیشه‌های خاص یا برخی از عینک‌ها که گفته می‌شود برای کاربرانی که مدت طولانی مقابل کامپیوتر می‌نشینند به بازار عرضه شده است. به گفته برخی از این فروشندگان این عینک‌ها، استفاده از این عینک‌ها باعث می‌شود تا کاربر هنگام کار با کامپیوتر از ناحیه چشم احساس خستگی نکند. اما برخی از فروشندگان لپ‌تاپ می‌گویند این عینک‌ها در حقیقت چندان در مقابل خستگی‌های چشم ناشی از کار مداوم با کامپیوتر مانع ایجاد نمی‌کند. در رابطه با این موضوع با سبحانی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر گفت‌و‌گوی کوتاهی داشتیم که می‌خوانید:
شنیده می‌شود این اواخر برخی از فروشندگان عینک‌هایی به بازار عرضه کرده‌اند که ادعا می‌شود در مقابل خستگی ناشی از کار مداوم با کامپیوتر مانع ایجاد می‌کند. این موضوع را تایید می‌کنید؟
بله.این عینک‌ها اکثرا در فروشگاه‌های اطراف مراکز خرید و فروش کامپیوتر به فروش می‌رسند. برخی از فروشندگان هم تعدادی محدود را در کنار لپ‌تاپ‌ها به فروش می‌رسانند.
کاربرد این عینک‌ها چیست؟
کاربرد خاصی ندارد. فکر می‌کنم این تنها برای به فروش رساندن کالاها است. در ضمن تعداد بسیار کمی از فروشندگان اقدام به فروش این عینک‌ها می‌کنند.
قیمت این عینک‌ها در چه حدی است؟
من فروشنده این عینک‌ها نیستم. ولی شنیده‌ام قیمتی بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان دارند.