شرکت‌های بزرگ فناوری به کمک IBM می‌آیند
شرکت عرضه‌کننده خدمات فناوری IBM همکاری‌های جدیدی را با گوگل و چند شرکت فناوری دیگر آغاز کرده است تا به کمک آنها بتواند پردازنده Power خود را به صورت گسترده‌تر وارد بازار جهانی کند و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند.
به گزارش سایت رویترز، بر اساس این قرارداد همکاری که OpenPower Consortium نامگذاری شده است، IBM و گوگل به همراه چند شرکت دیگر از جمله Mellanox Technologies، Nvidia و شرکت تایوانی Tyan Computer به صورت مشترک سرور‌ها، شبکه و سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعات مبتنی بر تراشه IBM را مخصوص مراکز داده پردازش ابری تولید می‌کنند.
شرکت IBM طی بیانیه‌ای توضیح داد بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این فناوری که پیش‌تر به صورت انحصاری در اختیار IBM بود، از هم‌اکنون به صورت باز در اختیار شرکت‌های یاد شده قرار می‌گیرد تا آنها برای توسعه این فناوری اقدامات لازم را انجام دهند. شرکت IBM همچنین اعلام کرد که این ائتلاف به صورت باز تعریف شده است و دیگر شرکت‌های فناوری می‌توانند در آن حضور یابند و پلت‌فرم یاد شده را توسعه دهند.
شرکت IBM هم‌اکنون رقابت تنگاتنگی را با شرکت‌های اینتل و ARM Holdings که بخش اعظم بازار جهانی تراشه‌ها را در اختیار دارند، دنبال می‌کند. طی فصل دوم سال جاری میلادی درآمدهای بخش IBM Power Systems نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافت.