دنیای اقتصاد- شرکت Asus که شریک تجاری مهمی برای مایکروسافت در تجارت تولید و عرضه سخت افزار مبتنی بر ویندوز RT به حساب می‌آید، حالا به صورت رسمی از توقف تولید و عرضه این محصولات خبر داده و اعلام کرده است که قصد ندارد محصول جدید مبتنی بر این سیستم عامل را عرضه کند.
تبلت VivoTab RT یکی از مهم‌ترین تبلت‌های مبتنی بر ویندوز RT بوده که مایکروسافت آن را تولید نکرده بود و حالا هیچ خبری از تولید نسل بعدی آن به گوش نمی‌رسد. مایکروسافت در واقع ویندوز RT را با ظاهر و قابلیت‌های نسبتا مشابه ویندوز ۸ ارائه کرد تا سیستم عامل خود را در دنیای پردازنده‌های ARM هم وارد کند. خود این شرکت تبلت Surface RT را به همین دلیل به بازار عرضه کرد، اما گویا نه Surface RT فروش قابل ملاحظه‌ای داشته و نه تبلت Vivo Tab RT.
با این اوصاف است که «جری شن» مدیرعامل Asus در این مورد گفته است: «ویندوز RT موفق نبوده است و این تنها عقیده ما نیست و صنعت و بازار تبلت هم با این ایده موافق هستند.» از طرفی شرکت مایکروسافت در گزارش مالی مربوط به فصل دوم سال ۲۰۱۳ خود اعلام کرد که به خاطر تنظیم موجودی تبلت Surface RT نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار ضرر داده است. این در حالی است که انگار این شرکت بیش از نیاز بازار، تبلت Surface RT را تولید کرده‌اند که با استقبال چندان خوبی از طرف خریداران مواجه نشده است.
ویندوز RT برای رقابت با آندروید iOS والبته تبلت‌های مبتنی بر این سیستم عامل‌ها عرضه شد، اما این سیستم‌عامل به خاطر کمبود نرم‌افزارهای مناسب هرگز مورد توجه کاربران قرار نگرفت.