بازار کامپیوترهای چندمنظوره درگیر تغییرات  گاه و بی‌گاه قیمت
دنیای‌اقتصاد- کامپیوترهای چند‌منظوره اگرچه در رقابت با نوت‌بوک و تبلت‌ها سهم بسیار کمی از میزان فروش بازار کامپیوتر را به خود اختصاص داده‌اند، اما مخاطبان خاصی دارند و ترجیح می‌دهند از میان نمونه‌های گوناگون، کاربری کامپیوترهای چندمنظوره را تجربه کنند.
به همین منظور شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده محصولات گوناگونی در این زمینه به بازار عرضه کرده‌اند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برندهایی نظیر ایسوس، ام اس آی، اچ پی، سامسونگ، لنوو و... چندین نمونه از این کامپیوترها را در سبد محصولات خود دارند و هر کدام بسته به قیمت و قابلیت‌های فنی محصولاتشان سهمی از میزان فروش بازار را در اختیار دارند.
به گفته فعالان بازار، تجهیز این کامپیوترها به صفحه نمایش لمسی (البته تمام کامپیوترهای چندمنظوره دارای چنین قابلیتی نیستند)، اشغال فضای کمتر نسبت به پی سی‌ها و همچنین تجهیز به صفحه نمایش بزرگ از دلایل توجه کاربران به این دستگاه‌ها است.
محمداولیایی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر با بیان این مطلب که طی ماه‌های گذشته در بازار این کالا نیز مانند سایر کالاهای حوزه کامپیوتر دستخوش تغییرات قیمت بوده‌ایم به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: اگرچه طی ماه‌های گذشته قیمت این دستگاه‌ها در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است،اما این دستگاه مخاطبان خاص خود را دارد.
به گفته این فعال بازار، در بین برندهای موجود در بازار محصولات ایسوس، ام اس آی از محبوب‌های بازار هستند. این فعال بازار به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: برخی تصور می‌کنند این محصولات در رقابت با آی‌مک‌های اپل به بازار عرضه شده‌اند. در حالی‌که اینطور نیست و آی مک‌های اپل دنیای دیگری دارند. به گفته این فعال بازار، آی مک‌های اپل اگر چه مانند کامپیوترهای چندمنظوره موجود در بازار فاقد برخی از قابلیت‌ها مانند تجهیز به صفحه نمایش لمسی هستند، اما کاربردی خاص و تخصصی و مشتریان خاص دارند. به گفته این فعال بازار، به همین دلیل نباید آی مک‌های اپل را در رده کامپیوترهای چند منظوره به حساب آورد.به گفته فعالان بازار، با توجه به اینکه در زمینه تولید آی مک دارای تولیدات داخلی هستیم، تعرفه واردات این دستگاه‌ها مدام در حال تغییر و تحول است و همین موضوع موجب تغییرات گاه و بی‌گاه قیمت این کالا می شود.